arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

عکس گرفتن از برگه انتخاباتی ممنوع شد

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور درباره تخلف در فضای مجازی، تصریح کرد: قانون موارد تخلف را روشن کرده است. مثلا خرید و فروش رای یا تهدید برای رای دادن تخلف است‌. تخلفات به مراجع قضایی ارسال می شود. در برخی از انتخابات، بعضی افراد از رای خود عکس می گرفتند و منتشر می کردند که این قطعا تخلف است و ما اجازه این تخلف را نمی دهیم تا شائبه خرید و فروش رای ایجاد نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی از ممنوعیت عکس گرفتن از برگه انتخاباتی خبر داد. 

وی درباره تخلف در فضای مجازی، تصریح کرد: قانون موارد تخلف را روشن کرده است. مثلا خرید و فروش رای یا تهدید برای رای دادن تخلف است‌. تخلفات به مراجع قضایی ارسال می شود. در برخی از انتخابات، بعضی افراد از رای خود عکس می گرفتند و منتشر می کردند که این قطعا تخلف است و ما اجازه این تخلف را نمی دهیم تا شائبه خرید و فروش رای ایجاد نشود.

وی افزود: فردا آمار بیماران کرونایی قرنطینه را از وزارت بهداشت می گیریم و با همکاری هلال احمر و از طریق شعبه سیار از کسانی که مایل به رای دادن باشند، رای گرفته می شود.

وی ادامه داد: در ۱۰۱ کشور و ۱۳۳ نمایندگی و با ۴۵۰ صندوق از ایرانیان خارج از کشور رای گرفته می شود. کانادا اجازه برگزاری انتخابات را نداد بنابراین در یکی از شهرهای آمریکا که نزدیک به مرز کاناداست، رای گرفته می شود.

رییس ستاد انتخابات کشور درباره امنیت کشور برای برگزاری انتخابات، گفت: وزیر کشور امروز صبح با حضور همه اعضای شورای امنیت کشور جلسه داشت . آخرین ارزیابی ها توسط ناجا نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی گزارش شده است که براساس این گزارش‌ها، مشکل جدی امنیتی نداریم اما نیروهای نظامی و انتظامی ما آمادگی کامل دارند.

نظرات بینندگان