arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

قاضی زاده هاشمی پس از رای دادن: پیش‌بینی می‌شود مشارکت در انتخابات افزون بر ۵۰ درصد باشد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این رویداد سیاسی مهمترین انتخابات کشور است که مشارکت بالای مردم در آن ایجادکننده ثبات و امنیت خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این رویداد سیاسی مهمترین انتخابات کشور است که مشارکت بالای مردم در آن ایجادکننده ثبات و امنیت خواهد بود.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر امروز جمعه با تشرف به حرم مطهر امام رضا (ع) در صحن آزادی این مکان شریف به صف طولانی زائران و مجاوران مقابل شعبه شماره ۵۶۳ رای‌گیری سیزدهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری، دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد و نماینده خراسان رضوی در میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری پیوست.

وی که تا زمان انتشار این مصاحبه همچنان در صف مردم، منتظر نوبت رای دادن خود ایستاده است افزود: مردم نیز حساسیت موضوع را درک می‌کنند تا رییس جمهوری با پشتوانه رای مردمی، بسیاری از مشکلات را حل کند و به نتیجه برساند.

این نامزد ریاست جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در نخستین ساعات آغاز فرایند رای‌گیری، حضور و مشارکت مردم بسیار خوب و قابل قبول است و پیش‌بینی می‌شود مشارکت در انتخابات امروز افزون بر ۵۰ درصد باشد.

وی همچنین به ناخرسندی برخی از شهروندان مشهدی نسبت به تاخیر در آغاز انتخابات در این شهر اشاره و بیان کرد: امیدوارم وزارت کشور با سرعت و دقت کار را به موقع انجام دهد تا مردم با مشکل مواجه نشوند، اختلال فنی در روند رای‌گیری از مردم قابل پذیرش نیست.

قاضی‌زاده هاشمی حضور در رای‌گیری امروز را تکلیف شرعی توصیف و بیان کرد: بهترین مکان برای انداختن رای به صندوق انتخابات امروز را حرم امام رضا (ع) دیدم تا با توسل به امام هشتم (ع) این رای برکت یابد و دولت سالم روی کار آید.

رای‌گیری سراسری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که تا چند روز پیش هفت نامزد داشت، پس از انصراف "علیرضا زاکانی، سعید جلیلی و محسن مهرعلیزاده" اکنون با حضور چهار نامزد شامل "ابراهیم رییسی، عبدالناصر همتی، محسن رضایی میرقائد و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی" در جریان است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین دوره انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه در پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی در حال برگزاری است.

در مجموع ۱۷ هزار و ۸۶۰ نامزد در خراسان رضوی برای کسب هشت هزار و ۷۳۷ کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا به رقابت می پردازند و سه نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز در حال رقابت برای تعیین یک نماینده باقیمانده این استان در این مجلس هستند.

خراسان رضوی ۶.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴.۶ میلیون نفر آنان واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند.

نظرات بینندگان