arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

شناسایی اولین مورد ابتلا به "قارچ سبز" در هند

اولین مورد ابتلا به «قارچ سبز» در هند و در یک مرد ۳۴ ساله ساکن ایالت "مادیا پرادش" شناسایی و این بیمار برای مداوا با هواپیما به بیمارستانی در بمبئی منتقل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اولین مورد ابتلا به «قارچ سبز» در هند و در یک مرد ۳۴ ساله ساکن ایالت "مادیا پرادش" شناسایی و این بیمار برای مداوا با هواپیما به بیمارستانی در بمبئی منتقل شده است.

 گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرد که از کرونا جان سالم به در برده، روز دوشنبه در بیمارستان هندوجا در بمبئی بستری شد.

آزمایش‌های بعدی روی این مرد نشان داد که وی مبتلا به قارچ سبز است که به آن آسپرژیلوس (افشانکچه) نیز می‌گویند.

مقام‌های بهداشتی منطقه این مورد را به احتمال زیاد اولین بیمار مبتلا به قارچ سبز در هند معرفی کرده اند.

دکتر راوی دوسی، رئیس گروه بیماری‌های قفسه سینه در انستیتوی علوم پزشکی "سری اوروبیندو" گفت: مردی که مشکوک به ابتلا به عفونت قارچ سیاه (موکورمیکوز) بود، تحت آزمایش قرار گرفت. هرچند پس از آزمایش‌ها مشخص شد که او در سینوس‌ها، ریه‌ها و خون خود به عفونت قارچ سبز (آسپرژیلوس) مبتلا شده است.

وی افزود که این بیمار پس از بهبودی از کرونا، دچار خونریزی بینی و تب شدید شد. او همچنین به دلیل کاهش وزن، بسیار ضعیف شده بود.

خبرگزاری "پی‌تی‌آی" گزارش داد که ریه‌های این مرد ۹۰ درصد آلوده شده است.

مدیر واحد آمار در اداره بهداشت "ایندوره" نیز در این باره گفت: در حین انجام معاینات، قارچ سبز در ریه‌های این بیمار تشخیص داده شد که متفاوت از موکورمیکوز یا قارچ سیاه است . این احتمالا اولین مورد ابتلا به قارچ سبز در کشور است.

قارچ سبز عفونت جدیدی است که به موارد شناخته شده قبلی قارچ سیاه، سفید و زرد افزوده می شود.

آسپرژیلوس نوعی قارچ است که هم در خانه و هم در خارج یافت می‌شود. گزارش‌های محلی به نقل از متخصصان می‌گویند که برای اغلب مردم، استنشاق هاگ‌های آسپرژیلوس مشکلی ایجاد نمی‌کند.

دکتر دوسی گفته است که تاکنون قارچ سبز به «عفونتی خفیف» بین سایر عفونت‌ها شناخته شده اما در بیمار فعلی، این قارچ عملکرد تهاجمی داشته است. او یک ماه و نیم و درگیر نبرد با کرونا بوده است.

به گزارش ایندیپندنت،‌ براساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نیز می‌گوید: افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا به بیماری‌های ریوی مبتلا هستند، بیشتر در معرض خطرات آسپرژیلوس قرار دارند. مشکلات سلامت ناشی از آسپرژیلوس شامل واکنش‌های آلرژیک‌، عفونت‌های ریوی و عفونت در اندام‌های دیگر است.

 ایسنا

نظرات بینندگان