arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

روسیه: در صورت ایجاد پایگاه نظامی ترکیه در جمهوری آذربایجان، اقدام می‌کنیم

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) با اشاره به برنامه‌های ترکیه برای ساخت پایگاهی نظامی در جمهوری آذربایجان گفت، استقرار تاسیسات یک کشور عضو ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه دلیلی است تا ما اقداماتی در راستای تقویت امنیت ملی کشورمان اتخاذ کنیم. وی ادامه داد: برنامه‌های ترکیه برای ایجاد ساخت و ساز پایگاه نظامی در جمهوری آذربایجان است. ما باید توجهی ویژه به این مساله داشته باشیم و از منافع و امنیت ملی خود با انجام اقدامات لازم دفاع کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی کرملین امروز (جمعه) با اشاره به برنامه‌های ترکیه برای ساخت پایگاهی نظامی در جمهوری آذربایجان گفت، استقرار تاسیسات یک کشور عضو ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه دلیلی است تا ما اقداماتی در راستای تقویت امنیت ملی کشورمان اتخاذ کنیم.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران گفت:‌ استقرار زیرساخت‌های نظامی از سوی ترکیه که یکی از کشورهای عضو ناتو محسوب می‌شود، در نزدیکی مرزهای روسیه دلیلی است بر این مساله که ما باید اقداماتی را برای حفاظت از امنیت ملی خود در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: برنامه‌های ترکیه برای ایجاد ساخت و ساز پایگاه نظامی در جمهوری آذربایجان است. ما باید توجهی ویژه به این مساله داشته باشیم و از منافع و امنیت ملی خود با انجام اقدامات لازم دفاع کنیم.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که اخیرا سفری به جمهوری آذربایجان داشت، احداث چنین پایگاهی را بعید ندانست اگرچه مقامات روسی از جمله سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور آن را در حد گمانه‌زنی دانسته‌اند.

نظرات بینندگان