arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

فارس: مشارکت انتخابات تا ساعت ۷ عصر: ۲۲ میلیون نفر

پیگیری‌ها حاکی از این است که تا ساعت ۱۹:۳۰ امروز (۲۸خردادماه ۱۴۰۰) بیش از ۲۲ میلیون نفر (حدود ۳۷ درصد) در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: مشارکت در انتخابات از مرز ۱۴ میلیون نفر گذشت / ۴۹۷۴ تخلف انتخاباتی گزارش شدهپیگیری‌ها حاکی از این است که تا ساعت ۱۹:۳۰ امروز (۲۸خردادماه ۱۴۰۰) بیش از ۲۲ میلیون نفر (حدود 37 درصد) در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشته‌اند.

به گزارش «انتخاب»؛ به نقل از فارس، تا ساعت ۱۶:۴۵ امروز (۲۸خردادماه ۱۴۰۰) بیش از ۱۴ میلیون نفر (۲۳ درصد) در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشته‌اند.

با سرعت گرفتن روند اخذ رای در شعب سراسر کشور، پیش‌بینی می‌شود مشارکت تا پایان ساعت رای‌گیری، به بالای ۵۰ درصد برسد.

انتخابات ریاست جمهوری،‌ میان‌دوره‌ای مجلس و خبرگان رهبری و شوراهای شهر و روستا از ساعت ۷:۰۰ صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

۴۹۷۴ تخلف انتخاباتی گزارش شده است

بنابر گزارش ایرنا، از زمان آغاز رسمی فرآیند رای گیری تا ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۸ خرداد، ۴۹۷۴ مورد گزارش مردمی از تخلفات انتخاباتی در سامانه مردم ناظر ثبت شده که از این میان تعداد ۲۵۳۶ شکایت از عوامل اجرایی گزارش شده که توسط کارشناسان ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات پیگیری و دنبال شده است.

بر اساس اعلام شورای نگهبان، شکایت از تاخیر در آغاز فرآیند رأی گیری، کُندی عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت، درج نام داوطلبان انصرافی ریاست جمهوری در آگهی‌های شعب اخذ رأی، پرسش عوامل اجرایی از مردم در خصوص اینکه قصد شرکت در کدام انتخابات را دارند، عدم ارسال صندوق سیار به برخی مراکز بیمارستانی و روستاها، از عمده‌ترین شکایات و گزارش‌های ثبت شده در سامانه مردم ناظر است.

نظرات بینندگان