arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

اولین اظهار نظر کیم جونگ اون درباره دولت بایدن: باید برای گفتگو و تقابل با آمریکا آماده شویم

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفته است که کشورش باید هم برای گفت‌و‌گو و هم برای تقابل و درگیری با آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن آماده شود.او در جلسه رهبران ارشد کره شمالی گفت همگی باید کاملا آماده مقابله باشند، تا از حیثیت کشور محافظت کنند. این اولین بار است که آقای کیم به طور مستقیم درباره دولت جو بایدن اظهار نظر می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفته است که کشورش باید هم برای گفت‌و‌گو و هم برای تقابل و درگیری با آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن آماده شود.

او در جلسه رهبران ارشد کره شمالی گفت همگی باید کاملا آماده مقابله باشند، تا از حیثیت کشور محافظت کنند.

این اولین بار است که آقای کیم به طور مستقیم درباره دولت جو بایدن اظهار نظر می‌کند.

کره شمالی به تلاش‌های دولت جدید آمریکا برای برقراری یک رابطه دیپلماتیک بی اعتنایی کرده است.

سه ماه پیش خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش کرد که دولت جو بایدن چندین بار سعی کرده تا با کره شمالی تماس برقرار کند ولی در یک سال گذشته پیونگ یانگ به تماس های صورت گرفته از سوی دولت های بایدن و ترامپ پاسخ معناداری نداده است.

جلسه کمیته مرکزی حزب کارگران، حزب حاکم در کره شمالی این هفته در پیونگ‌یانگ، پایتخت شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، آقای کیم گفت که آنها باید کاملا آماده مقابله باشد، تا از حیثیت کشور و منافعشان در راستای توسعه مستقل محافظت کنند و همچنین بتوانند یک محیط صلح آمیز و امنیت را برای کره شمالی تضمین کنند.

او همچنین گفت که کره شمالی به هر نوع تحولاتی سریع و قاطع واکنش نشان میدهد و "تلاش خود را بر کنترل پایدار وضعیت در شبه جزیره کره متمرکز می‌کند."

این اظهارات آقای کیم چند روز پس از آن است که رسما به کمبود آذوقه در این کشور اذعان کرد و در سخنانی به مقام‌های ارشد این کشور گفته بود که "وضعیت غذایی مردم دارد سخت می‌شود."

رابطه‌ای پرتنش

رابطه آقای کیم با دولت بایدن تا به امروز یک رابطه مملو از تنش بوده است.

آقای بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی کیم جونگ-اون را "اوباش" خواند و گفت کره شمالی پیش از رفع تحریم های شدید آمریکا و سازمان ملل باید سلاح های اتمی خود را برچیند.

شش روز پیش از ادای سوگند جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، کره شمالی با برگزاری یک رژه نظامی از یک نوع جدید از موشک های بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی رونمایی کرد.

در ماه آوریل آقای بایدن از کره شمالی به عنوان یک "تهدید جدی" برای امنیت جهانی نام برده و گفته بود که قصد دارد یک رویکرد "حساب شده" در مقابل این کشور در پیش گیرد.

در مقابل وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که اظهارات اخیر مقام های واشنگتن نشان دهنده عزم دولت بایدن برای حفظ "سیاست خصمانه" علیه این کشور است.

ایالات متحده و کره شمالی بر سر برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ دچار اختلاف هستند.

دولت آمریکا به تازگی اعلام کرده است که بررسی استراتژی خود را در قبال کره شمالی کامل کرده است و به تلاش‌هایش برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای در شبه جزیره کره ادامه خواهد داد.

جن ساکی سخنگوی دولت آمریکا پیشتر گفته بود: "سیاست ما بر دستیابی به یک معامله بزرگ متمرکز نخواهد بود، همچنین بر سیاست صبر استراتژیک تکیه نخواهیم کرد" و افزود که آمریکا "رویکردی عملی و حساب شده که دیپلماسی را مردود نمی داند" و همزمان بر "پیشرفت های عملی" در زمینه افزایش امنیت آمریکا و متحدانش متمرکز است دنبال خواهد کرد.

او گفته بود که آقای بایدن از تجربه چهار دولت قبلی، که برای قانع کردن کره شمالی به ترک برنامه هسته ای تلاش کرده اما شکست خورده اند، آموخته است.

سه دور دیدار میان دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستاورد چندانی نداشت و پیونگ یانگ با خلع سلاح هسته ای موافقت نکرد.

نظرات بینندگان