arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۸ خرداد ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: به خاطر دیرخوابیدن دیشب، بعد از نماز صبح خوابیدم. خواب دیدم که به زیارت عتبات عالیات در عراق رفته‌ایم و مرقد مطهر حضرت على (ع) و امام حسین (ع) را در یک جا زیارت کردیم، در حالى که باران شدیدى مى‌بارید. آقایان خامنه‌اى و خاتمى هم بودند و بى‌نظمی هایى هم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

به خاطر ديرخوابيدن ديشب، بعد از نماز صبح خوابيدم. خواب ديدم كه به زيارت عتبات عاليات در عراق رفته‌ايم و مرقد مطهر حضرت على (ع) و امام حسين (ع) را در يك جا زيارت كرديم، در حالى كه باران شديدى مى‌باريد. آقايان خامنه‌اى و خاتمى هم بودند و بى‌نظمي‌‌هايى هم بود.

ياسر و مريم و ليلی آمدند. ياسر گزارش سفر به عربستان را داد. براى ديدن مزرعه گياه دانه‌هاى روغنى سالیكورنيا – هالوفيت [= شورپسند]- همراه كارشناسان كشاورزى رفته بود. مزرعه كوچكى در منطقه جبيل را ديده‌اند كه بد نبوده، در حدود يك هكتار، ولى مزرعه بزرگ‌شان را كه 350  هكتار است نديده‌اند. آنها گفته‌اند كه ناموفق بوده و برچيده شده. جمع‌بندى‌شان اين است كه هنوز مشكلات دارد. اولاً با آب دريا، زمين‌ها شور و نمكين و غيرقابل‌استفاده مى‌شود و ثانياً گياه هنوز اهلى نشده و براى جمع‌آورى، مشكل دارند. ثالثاً هنوز اقتصادى نيست؛ با اينكه حدود 40 ميليون دلار خرج كرده‌اند، ولى وضع كلى كشاورزى‌شان پيشرفت خوبى نداشته است.

مقدارى هم با ليلی [دختر یاسر] بازى كرديم كه با آب حوض سرگرم بود. در گزارش‌ها، وضع قيمت نفت بد است؛ به كمتر از بشكه‌اى نُه دلار رسيده و براى ما مشكل‌زاست.

 

نظرات بینندگان