arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

تایلند فاصله ۱۶ هفته‌ای بین دو دوز واکسن را کمتر می کند / سفارش ۱۰۵ میلیون دوز واکسن برای امسال

تایلند طرحش را برای فاصله‌گذاری ۱۶ هفته‌ای میان دو دوز واکسن کرونای آسترازنکا را کنار گذاشته است و فاصله کوتاه‌تر ۱۰ تا ۱۲ هفته‌ای را انتخاب می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همشهری: تایلند طرحش را برای فاصله‌گذاری ۱۶ هفته‌ای میان دو دوز واکسن کرونای آسترازنکا را کنار گذاشته است و فاصله کوتاه‌تر ۱۰ تا ۱۲ هفته‌ای را انتخاب می‌کند.


به گزارش رویترز دولت تایلند که قصد اغلب واکسیناسیون‌هایش را با واکسن آسترازنکا انجام دهد، قصد داشت با افزایش فاصله دو دوز واکسن به ۱۶ هفته، بیش از ۱۲ هفته فاصله حداکثر تصویب‌شده «آژانس دارویی اروپا»، بتواند با سرعت بیشتری به شمار بیشتری از افراد دست کم یک دوز واکسن بزند.

اما فاصله ۱۶ هفته‌ای میان دو دوز واکسن آسترازنکا در کارآزمایی‌های انسانی آزمایش نشده است.

اما سوفون مکتون، دستیار وزیر بهداشت عمومی تایلند گفت که کمیته بیماری‌های واگیر تایلند می‌خواهد به همان فاصله ۱۲ هفته‌ای باز گردد و در آینده در صورت لزوم این فاصله را افزایش خواهد داد.

تایلند از هفته پیش کارزار ایمن‌سازی گروهی کووید-۱۹ را شروع کرد و از ماه فوریه (اسفند) تا کنون ۷.۲ میلیون دوز واکسن تجویز کرده است.

یک شرکت وابسته به دربار سلطنتی تایلند هم با شرکت استرازنکا برای ساختن واکسن آن در داخل این کشور قرارداد امضا کرده است، اما این برنامه تولیدی دچار تاخیر شده است و بر عرضه واکسن به تایوان، مالزی و فیلیپین تاثیر گذاشته است.

انوتین چارنویراکول، وزیر بهداشت تایلند روز جمعه گفت دولت باید از ماه ژوئیه (تیر) ماهانه ۱۰ میلیون دوز واکسن آسترازنکا دریافت می‌کند تا سهمیه ۶۱ میلیون دوزی‌اش تکمیل شود.

تایلند همچنین از واکسن شرکت چینی سینوواک برای واکسیناسیون استفاده می‌کند.

تلاش برای سرعت‌ بخشیدن به واکسیناسیون در تایلند در هنگام انجام می‌شود که این کشور با شدیدترین موج عفونت‌های کرونا در این کشور از اوائل آوریل (اواخر فروردین)، ماه‌ها پیش از شروع برنامه واکسیناسیون روبرو است.

تایلند تا به حال ۱۰۵ میلیون دوز واکسن کرونا برای امسال و ۵۰ میلیون دوز واکسن نیز برای سال آینده سفارش داده است.

نظرات بینندگان