arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

ستاد انتخابات استان: مشارکت انتخاباتی سمنانی‌ها به ۵۴ درصد رسید

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: بالغ بر ۵۴ درصد واجدان شرایط رای دادن در استان تا ساعت یک بامداد امروز شنبه در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: بالغ بر ۵۴ درصد واجدان شرایط رای دادن در استان تا ساعت یک بامداد امروز شنبه در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند.

سید عباس دانایی ابراز داشت: طبق آخرین آمار در دسترس، نزدیک به ۲۸۰ هزار نفر یعنی بالغ بر ۵۴ درصد واجدان شرایط رای دادن در استان سمنان، تا حدود ساعت یک بامداد شنبه در انتخابات شرکت کردند و رای خود را به صندوق ها ریختند.

وی ضمن یادآوری این که آمار دقیق تر روز شنبه به اطلاع مردم سمنان می رسد یادآور شد: از زمان آغاز رای‌گیری تاکنون در استان سمنان با توجه به نسبت واجدان شرایط شرکت در انتخابات مردم شهرستان‌های آرادان ، میامی و سرخه بیشترین مشارکت را داشته‌اند.

دانایی یادآور شد: فرآیند جمع آوری آرا در شعب شهری استان که تا ساعت ۲ بامداد تمدید شده بود، در این ساعت خاتمه یافت ولی اگر افرادی برای مشارکت انتخاباتی در حوزه‌ها حضور داشتند کار رای گیری از آن ها انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای شهر سمنان پیش بینی می شود پس از تایید هیات نظارت و تایید شورای نگهبان، نتایج در ساعت های اولیه صبح شنبه اعلام شود.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: طبق دستورالعمل ابتدا آرای کتبی انتخابات ریاست جمهوری شمارش می شود و سپس تعرفه های شوراها شمارش خواهد شد.

وی ادامه داد: از ساعت هفت صبح جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ روند برگزاری انتخابات همزمان با سراسر کشور در استان سمنان آغاز شد و مردم استان در لحظات اولیه با حضور چشمگیر خود پای صندوق های رای حاضر شدند.

دانایی اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر در رده‌های مختلف اجرایی شامل هیات‌های اجرایی و بازرسی، ستاد انتخابات، نمایندگان فرماندار، نیروی انتظامی، اعضا شعبه‌ها، کاربران، رانندگان و نیروهای خدماتی برای برگزاری انتخابات سالم در شهرستان سمنان مشارکت کردند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ۷۷۹ شعبه اخذ رای برای حضور پرشور مردم پای صندوق های رای در استان وجود داشت که از این تعداد ۴۸۳ شعبه اخذ رای شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رای روستایی بود.

به گزارش ایرنا، ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر، شامل ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن در استان سمنان واجد شرایط رای دادن بودند.

۱۰ هزار و ۹۰۶ رای اولی در استان حضور داشتند که پنج‌هزار و ۳۳۷ نفر از آنان دختر و ۵ هزار و نفر ۵۶۹ پسر بودند.

۴۹۵ نفر به عنوان نامزدهای شوراهای اسلامی شهر برای دست یافتن به ۱۱۱ کرسی اصلی صلاحیت‌شان احراز شده بود.

۲ هزار و ۲۴۹ نفر نیز برای انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان ثبت نام کردند که صلاحیت ۲ هزار و ۷۴ نفر مورد تایید قرار گرفت.

۷۷۹ شعبه اخذ رای دراستان سمنان برای حضور پرشور مردم پای صندوق رای پیش‌بینی شد که از این تعداد ۴۸۳ شعبه اخذ رای شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رای روستایی بود.

انتخابات شورای اسلامی تنها در شهر سمنان به صورت تمام الکترونیک برگزار شد.

نظرات بینندگان