arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

هاآرتص: نتانیاهو اسناد مهمی در دفتر نخست‌وزیری از بین برده است

روزنامه عبری زبان «هاآرتص» روز جمعه گزارش داد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق اسرائیل پیش از ورود «نفتالی بنت» نخست‌وزیر جدید به دفتر مخصوص نخست‌وزیری، به کارمندانش دستور داده تا اسناد مهمی را از بین ببرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: روزنامه عبری زبان «هاآرتص» روز جمعه گزارش داد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی پیش از ورود «نفتالی بنت» نخست‌وزیر جدید به دفتر مخصوص نخست‌وزیری، به کارمندانش دستور داده تا اسناد مهمی را از بین ببرند.

به گزارش القدس العربی، روزنامه هاآرتص نوشته است: نتانیاهو دستور از بین بردن اسنادی را داده که داخل کمدهایی در اتاق‌ نخست وزیری نگهداری می‌شد.

بر اساس این گزارش، اسنادی که در این کمدها نگهداری می‌شوند، معمولا شامل برنامه‌های زمانی کارمندان ارشد دفتر نخست‌وزیری و کار دائم آنها و دیگر اسناد بوده و هنوز مشخص نیست که کدام اسناد از بین رفته است.

از سوی دیگر، نتانیاهو این موضوع را تکذیب کرده است؛ اما دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در این خصوص تحقیق خواهد کرد.

بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی، بخشی از اسناد محفوظ در کمدها به آرشیو نخست‌وزیر جدید منتقل می‌شوند و نابود کردن این اسناد کاملا غیرقانونی است و باید تمام اسناد چه شخصی، چه غیرشخصی در آرشیو دفتر نخست‌وزیر نگهداری شود.

پیش‌تر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند که نتانیاهو همچنان در اقامتگاه رسمی نخست وزیر سکونت دارد و آن را به بنت، نخست وزیر جدید، تحویل نداده است.

نظرات بینندگان