arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

هر سه رقیب رییسی، پیروزی او را تبریک گفتند

هر سه رقیب سید ابراهیم رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پیروزی او را تبریک گفتند. نتایج رسمی انتخابات هنوز اعلام نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هر سه رقیب سید ابراهیم رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پیروزی او را تبریک گفتند. نتایج رسمی انتخابات هنوز اعلام نشده است.

به گزارش «انتخاب»، محسن رضایی، اولین نامزدی بود که پیروزی رییسی را تبریک گفت. در پیام تبریک او آمده است: انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، در مقابل چشم ناظران و تحلیلگران جهانی، یکبار دیگر ثابت کرد که ملت سرافراز ایران، در پاسداشتِ نظام اسلامی و تقویت اقتدار و امنیت آن، از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند و بی تردید این آزمون بزرگ، برگ زرین دیگری بر تاریخ مجاهدات ملت تاریخ ساز ما افزود.

این حماسه شکوهمند را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف و فداکار ایران و به منتخب ملت، برادر ارجمندم آیت الله جناب آقای حاج سیدابراهیم رئیسی تبریک عرض نموده، از محضر الهی، دوام توفیقات ایشان را در این مسئولیت خطیر، طلب میکنم.

عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم پس از رضایی در پیامی اینستاگرامی به سید ابراهیم رئیسی تبریک گفت. در این پیام خطاب به رئیسی آمده است: انتخاب جنابعالی را به عنوان سیزدهمین رییس جمهور اسلامی ایران تبریک می گویم. مردم سرافراز ایران به حق انتظار دارند زندگی سرشار از ایمد، آرامش و رفاه داشته باشند. امیدوارم دولت حضرتعالی با تدابیرو و اقدامات خود در صحنه داعلی و بین المللی تحت زعامت حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی موجبات سرافزای جمهوری اسلامی ایران، بهبود معیشت و زندگی همراه آسایش و رفاه ملت بزرگ ایران را فراهم سازد.

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، هم در بیانه ای با تبریک به رییسی نوشت: بار دیگر شور و شعور مردم فهیم سرزمین ما حماسه آفرید و با لطف الهى سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کمال آرامش برگزار شد و على‌رغم شیوع بیماری کرونا و ضرورت حفظ سلامت آحاد جامعه، گلایه‌مندی مردم از عملکرد دولتمردان فعلی و تبلیغات منفى رسانه‌هاى بیگانه، حضور گسترده و باشکوهى در پاى صندوق‌هاى رأى رخ داد که باید به چنین مردم هوشیار و وفادارى صمیمانه تبریک گفت و در برابر آن‌ها سر تعظیم فرود آورد.

بنده به سهم خود این حضور حماسی و اقتدار آفرین را به رهبر معظم انقلاب اسلامی که با بیانات هدایتگر خود در آستانه انتخابات، راه را بر همگان آشکار کرد تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و ضمن حمایت از رأی مردم، به برگزیده ملت، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای ایشان توفیق خدمت روز افزون به ملت بزرگ ایران را خواستارم.

در ادامه لازم می‌دانم نکاتی را به محضر شریف مردم ایران به ویژه جوانان عزیز عرض نمایم؛

اینجانب به عنوان جوان‌ترین نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با کسب اجازه از حضرت ولیعصر (عج) و ادای احترام به محضر حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) و همه شهیدان و ایثارگران سرزمینم، به پشتوانه عناصر علمی و تخصصی و به نمایندگی از جامعه نخبگانی جوان کشور پا به عرصه رقابت گذاردم و «گفتمان تحول در نظام حکمرانی» را مبتنی ضرورت نقش مردم در اداره کشور و جایگزینی نیروی جوان به عنوان عامل پیشرو و پیشران تحولات کشور مطرح نمودم. گفتمانی که داعیه‌دار تغییر رویکرد‌ها و برنامه‌های عدالت‌محور برای اجرای درست و دقیق گام دوم انقلاب اسلامی و استفاده صحیح از همه فرصت‌ها است و معتقد است که عبور از مسیر سخت پیش رو جز با ظرفیت و انگیزه نسل مدیریتی جدیدی از زنان و مردان جوان، خوش‌فکر و روزآمد میسر نیست.

«گفتمان دولت سلام» گفتمانی مستقل از سایر گفتمان‌های موجود در این انتخابات و نه ذیل یا مشترک با آنان است، بر همین اساس آنان‌که به دنبال گزینه‌ای جوان در گام دوم انقلاب بودند و آنان‌که نا امید از تحول بوده و بنای رأی دادن نداشتند و کسانی که به دنبال گزینه‌ای به دور از حواشی و زد و خورد‌های سیاسی می‌گشتند، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی را بهانه‌ی حضور خود در انتخابات یافتند؛ لذا اینجانب حسب ۱۳ سال تجربه به‌عنوان نماینده مردم شریف در مجلس شورای اسلامی به‌منظور تحقق منویات، ولی امر مسلمین به چند دلیل، بقاء در انتخابات را علیرغم پیش‌بینی برخی سوء برداشت‌ها برگزیدم؛ اولاً ایجاد فضای رقابتی، ثانیاً دعوت از سلایق مختلف و افزایش مشارکت، ثالثاً پیشگیری از وسوسه خروج از انتخابات توسط رقبای جریان انقلاب و به چالش کشیدن جمهوریت نظام با انتخابات یک نامزدی، رابعاً آشتی گلایه‌مندان وضع موجود با صندوق رأی، خامساً اطمینان به جوانان امیدوار به «گفتمان دولت سلام» از نمایشی و پوششی نبودن برنامه‌های تحول در نظام حکمرانی و سادساً احترام به رأی شورای محترم نگهبان که به یک جوان نسل سوم به‌عنوان یک رجل سیاسی اعتماد کرده بود.

در اینجا وظیفه دارم از اعضای محترم شورای نگهبان که اینجانب را واجد صلاحیت نامزدی انتخابات ریاست جمهوری تشخیص دادند تشکر کنم. همچنین موظفم از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که فضای مناسبی برای بیان دیدگاه‌ها و برنامه­‌های نامزد‌ها بوجود آورد سپاسگزاری نمایم. از عموم نمایندگان رسانه‌ها، چه رسانه­‌های مکتوب و چه رسانه­‌های مجازی که در ایام انتخابات با انتشار اخبار مربوط به اینجانب اطلاع رسانی مفید و سازنده­ کرده­‌اند نیز تشکر می­‌کنم.

وظیفه­ خود می­‌دانم از عموم برادران و خواهرانی که در سراسر کشور در ستاد‌های انتخاباتی اینجانب صمیمانه و صادقانه تلاش کرده­‌اند یا در اجرای برنامه­‌های صدا و سیما مرا یاری نموده­‌اند سپاسگزاری کنم. از اینکه نمی­‌توانم با هیچ زبان و قلمی از عهده­ شکر محبت‌های آنان برایم از همگان پوزش می‌طلبم.

ما بر این باوریم با اقبالی که بوجود آمده است، «گفتمان تحول در نظام حکمرانی» که در سطح کارشناسی و نخبگانی بود، اکنون به بدنه اجتماعی رسوخ کرده و علاقمندان بسیاری دارد و چشم انداز روشنی خواهد داشت و ما و جوانان گام دوم انقلاب آن را تا اقبال حداکثری دنبال خواهیم کرد؛ لذا با هدف کمک به تحقق آرمان‌های نسل جدید دلبسته به دولت جوانان، برنامه‌ها و رویکرد‌های «دولت سلام» را که بیانگر فصل پروانگی انقلاب در گام دوم است را در اختیار دولت منتخب قرار می‌دهیم.

نظرات بینندگان