arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

ستاد انتخابات: ۶۳ درصد مردم خراسان شمالی در انتخابات شرکت کردند

دبیر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری خراسان شمالی گفت: ۶۳ درصد از واجدین شرایط اخذ رای در این استان ،در انتخابات ۲۸ خرداد شرکت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دبیر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری خراسان شمالی گفت: ۶۳ درصد از واجدین شرایط اخذ رای در این استان ،در انتخابات ۲۸ خرداد شرکت کردند.

هادی رجایی نیا اظهار داشت:از مجموع رای دهندگان مجموع ۶۷۲ هزار نفر از واجدین شرایط اخذ رای در خراسان شمالی ، ۴۲۶ هزار و ۳۲۰ نفر رای خود را صندوق ها انداختند.

وی اضافه کرد : در مقایسه با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( دوم اسفند ۹۸) آمار مشارکت رای دهندگان خراسان شمالی حدود هفت درصد افزایش یافت و بیشترین مشارکت در این رویداد بزرگ سیاسی نیز مربوط به شهرستان های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان بود.
وی بدون اشاره به درصد مشارکت بجنوردی ها در انتخابات ۲۸ خردادماه سال جاری اظهارداشت : براساس آمار کمترین میزان مشارکت رای دهندگان در این استان مربوط به بجنورد مرکز استان بود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دیروز جمعه ۲۸ خردادماه همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی برگزارشد.

در این دوره از انتخابات ۶۷۲ هزار نفر از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط اخذ رای بودند و ۲۵ هزار نفر نیز کار برگزاری این انتخابات را بر عهده داشتند که در آخرین انتخابات حدود ۵۷.۲ درصد از واجد شرایط استان در انتخابات شرکت کردند.
تاکنون نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی به صورت الکترونیکی شمارش شد به طور رسمی اعلام شده است.

نظرات بینندگان