arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

ستاد انتخابات استان: مشارکت در انتخابات قزوین، ۵۲ درصد بود

رییس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: بیشترین آرای اخذ شده در انتخابات ۱۴۰۰ استان مربوط به شهرستان آوج با ۷۶ درصد به ثبت رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: بیشترین آرای اخذ شده در انتخابات ۱۴۰۰ استان مربوط به شهرستان آوج با ۷۶ درصد به ثبت رسیده است.

منوچهر حبیبی اظهار داشت: مردم استان با مشارکت ۵۲.۱۴ درصدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگ زرین دیگری از خود در تاریخ انقلاب اسلامی برجای گذاشتند.

وی ادامه داد: میزان مشارکت مردم در شهرستان‌های بویین زهرا ۷۰ درصد، آبیک ۶۱، تاکستان ۵۷، البرز ۴۸ و قزوین ۴۵ درصد در این دوره از انتخابات بوده است.

حبیبی به میزان مشارکت به تفکیک شهرستان ها اشاره کرد و گفت: میزان مشارکت در آوج ۲۵ هزار و ۶ نفر، در آبیک ۴۴ هزار و ۱۲۰ نفر، در بویین زهرا ۶۶ هزار و ۵۶۵ نفر، در البرز ۷۵ هزار و ۱۲۳ نفر، در تاکستان ۷۸ هزار و ۵۵۶ و در قزوین ۲۰۳ هزار و ۳۹۵ نفر بوده است.

به گفته رییس ستاد انتخابات استان قزوین، ۴۹۲ هزار و ۸۱۵ شهروند قزوینی در انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

وی از حضور خوب مردم استان قزوین در پای صندوق های رای قدردانی کرد و گفت: شهروندان قزوینی نشان دادند در هر شرایطی به تکلیف خود عمل می کنند و انقلاب و میهن خود را دوست دارند و همواره حضوری فعالانه در صحنه دارند.

میزان مشارکت مردم قزوین در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم ۷۹.۲ درصد، دوره دوازدهم ۸۹.۹ درصد و دوره سیردهم ۵۲.۱۴ درصد بوده است.

نظرات بینندگان