arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

سازمان سنجش: آزمون سراسری از ۹ تا ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آزمون سراسری ۱۴۰۰ از ۹ تا ۱۲ تیرماه برگزار می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آزمون سراسری ۱۴۰۰ از ۹ تا ۱۲ تیرماه برگزار می شود.

به گزارش روز شنبه سازمان سنجش آموزش کشور، در این اطلاعیه خطاب به متقاضیان شرکت در کنکور سراسری‌ سال ۱۴۰۰ آمده است: آزمون عمومی و اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی در تاریخ‌های اعلام شده در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور (به شرح جدول شماره ۱ مندرج در ذیل این اطلاعیه) برگزار می شود.

براساس این اطلاعیه، کارت‌های شرکت در کنکور سراسری همه متقاضیان‌ به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه چهارم تیرماه لغایت روز سه‌­شنبه هشتم تیرماه برای مشاهده و چاپ (پرینت) بر روی درگاه اطلاع­ رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

تاریخ برگزاری آزمون در گروه های آزمایشی به شرح زیر است:

سازمان سنجش: آزمون سراسری از ۹ تا ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود

در بخشی دیگر از این اطلاعیه آمده است: توضیحات لازم درخصوص نحوه اعلام علاقه­ مندی متقاضیان به رشته ­های تحصیلی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه‌ تربیت دبیر شهید رجایی و پردیس ­های دانشگاه فرهنگیان، در مرحله اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته (نیمه اول مرداد ماه) اعلام می شود.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: آن دسته از متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آنها به روش با آزمون صورت می‌پذیرد، باید ضمن شرکت در آزمون، برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد به اطلاعیه اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (نیمه اول مرداد ماه) مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه کنند.

رشته های شرایط خاص در آزمون سراسری به این شرح است:

سازمان سنجش: آزمون سراسری از ۹ تا ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود

در کنکور سراسری ۱۴۰۰ تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۸۵۲ نفر ثبت نام کرده اند.

نظرات بینندگان