arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

رونالدو، سه گل تا شکستن رکورد دایی

خبرگزاری مطرح فرانسوی به نزدیک شدن کریستیانو رونالدو به رکورد گل‌های علی دایی واکنش نشان داد. اسطوره فوتبال ایران بارها در صحبت‌هایش عنوان کرده که اگر رکوردش توسط رونالدو شکسته شود، او را خوشحال خواهد کرد چرا که رونالدو، مسی و مارادونا سه بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: خبرگزاری مطرح فرانسوی به نزدیک شدن کریستیانو رونالدو به رکورد گل‌های علی دایی واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا، یورو ۲۰۲۰ در حالی از هفته گذشته پیگیری شد که این دوره از مسابقات برای کریستیانو رونالدو اهمیت ویژه‌ای دارد. کاپیتان تیم ملی پرتغال در شرایطی پای به این دیدار گذاشت که پیش از تورنمنت ۱۰۴ گل ملی به ثبت رسانه بود. او در دیدار نخست تیمش مقابل مجارستان نیز ۲ گل به ثمر رساند تا به فاصله سه گل با علی دایی برسد.

اسطوره فوتبال ایران همچنان با ۱۰۹ گل ملی آقای گل فوتبال جهان است اما این رکورد ویژه ممکن است در آینده‌ای نزدیک به فوق ستاره تیم ملی پرتغال برسد.

خبرگزاری فرانس ۲۴ در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت.

در این گزارش آمده است: علی دایی، اسطوره فوتبال ایران آماده است تا علی کریستیانو رونالدو رکورد گل‌های ملی او را بشکند. شهریار در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۶ ۱۴۹ بار برای تیم ملی ایران به میدان رفت و ۱۰۹ گل ملی را به ثبت رساند رکوردی که کسی فکرش را نمی‌کرد بازیکنی بتواند آن را بشکند اما رونالدو به سرعت در حال رسیدن به این پیروزی است.

او در پیروزی تیمش برابر مجارستان ۲ گل به ثمر رساند تا به رکورد ۱۰۶ گل ملی در ۱۷۶ بازی برسد.

اسطوره فوتبال ایران بارها در صحبت‌هایش عنوان کرده که اگر رکوردش توسط رونالدو شکسته شود، او را خوشحال خواهد کرد چرا که رونالدو، مسی و مارادونا سه بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان هستند.

هر بار که رونالدوی ۳۶ ساله گلزنی می کند و به آمار دایی از نظر گلزنی نزدیک می‌شود، رسانه‌های ایران به بررسی این موضوع می پردازند.

دایی در بازی‌های آسیایی پر کار بود. او در برتری ۷ بر صفر تیمش برابر سریلانکا در سال ۱۹۹۶ موفق شد پنج گل به ثمر برساند. او همچنین در ۴ بازی ملی دیگر ۴ گل به ثمر رساند. دایی در جم جهانی ۲۰۰۶ کاپیتان تیم ملی ایران بود و پس از این مسابقات از فوتبال ملی در سن ۳۷ سالگی خداحافظی کرد.

دایی اولین ایرانی‌ بود که توانست در یکی از لیگ‌های معتبر دنیا (آلمان) بازی کند. او ابتدا برای آرمینیابیلفد و پس از آن برای تیم های بایرن مونیخ و هرتابرلین بازی کرد. او پس از دوران بازیگری به مربیگری روی آورد. دایی ۵۲ ساله همچنان یک افسانه زنده برای مردم ایران است که در اینستاگرام نیز ۶میلیون و هفتصد هزار دنبال کننده دارد.

نظرات بینندگان