arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

شاخص کل بورس، امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۴هزارواحدی روبرو شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۴هزارواحدی روبرو شد.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۸ میلیارد و ۱۸۳ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان در بیش از ۴۸۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۴ هزار و ۳۱۰ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۶۱ هزار و ۹۸۴ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو و گروه صنعتی پاکشوما با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۳۶۹۸ واحد، کل (هم‌وزن) ۲۰۶ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۳۲ واحد، آزاد شناور ۱۱۵۵۶ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۰۶۹۶ و ۲۸۱۷۲ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۲۷۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۹ هزار و ۹۶۳ میلیارد تومان در ۲۵۲ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۹ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۳۱۳ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی مارون، ذوب آهن اصفهان و بیمه کوثر شد و در مقابل شرکت‌های صنعتی مینو، سنگ آهن گهرزمین و فرابورس ایران بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نظرات بینندگان