arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

دستِ باز اوپک در مدیریت بازار نفت در سال جاری / تولید نفت آمریکا رشد محدودی دارد

منابع اوپکی اعلام کردند، متخصصان صنعت نفت معتقدند که رشد تولید نفت آمریکا علی رغم افزایش قیمت نفت در سال 2021 احتمالا محدود بماند و این امر به اوپک قدرت بیشتری برای مدیریت بازار در کوتاه مدت و پیش از افزایش قدرتمند تولید نفت شیل در سال 2022 خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: به گزارش رویترز، منابع اوپکی اعلام کردند، متخصصان صنعت نفت معتقدند که رشد تولید نفت آمریکا علی رغم افزایش قیمت نفت در سال 2021 احتمالا محدود بماند و این امر به اوپک قدرت بیشتری برای مدیریت بازار در کوتاه مدت و پیش از افزایش قدرتمند تولید نفت شیل در سال 2022 خواهد داد.

به گفته منابع اوپکی، مقامات هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک و مختصصانی خارج از این سازمان در نشستی با تمرکز بر تولید نفت آمریکا حضور یافتند.

درحالی که توافق کلی در مورد رشد عرضه محدود نفت آمریکا در سال جاری وجود دارد، یک منبع صنعتی گفت پیش بینی‌ها از رشد 500 هزار تا 1.3 میلیون بشکه در روز تولید نفت آمریکا خبر می‌دهد.

تولید نفت شیل آمریکا معمولا به سرعت نسبت به سیگنال‌های قیمتی واکنش نشان می‌دهد و نفت خام آمریکا این هفته به بالاترین رقم از اکتبر 2018 به حدود 73 دلار در هر بشکه رسید، اما تولیدکنندگان آمریکا هنوز بر نظام پرداخت سود به سرمایه‌گذاران تمرکز دارد تا توسعه عرضه.

کمیته اقتصادی اوپک به وزرای کشورهای عضو اوپک توصیه و راهنمایی می‌کند، اما سیاست‌گذاری نمی‌کند.

دو منبع آگاه در این کمیته گفتند، در پیش بینی که در این جلسه ارائه شده است، تولید نفت آمریکا در سال جاری 200 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد که نرخ پایینی است.

عدم بازگشت میزان زیاد تولید نفت شیل به بازار، کار را برای اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس در مدیریت بازار آسان تر می‌کند.

در کمیته فنی اوپک، پیش بینی‌های آژانس بین‌المللی انرژی، آرگوس مدیا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا، وود مکنزی، انرژی اینتلجنس و انرژی اسپکتس بررسی شده است که در همه آنها محدود بودن تولید نفت آمریکا دیده شده است.

نظرات بینندگان