arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

دعوت رئیسی از الکاظمی برای سفر به تهران

خبرگزاری رسمی عراق خبر داد که حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران از «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق برای سفر به تهران دعوت به عمل آورده است.طبق این گزارش، الکاظمی همچنین بر تمایل خود برای «تحکیم پیوندهای همکاری مشترک بین دو کشورمان به نحوی که در خدمت منافع مشترک باشد» تأکید کرده است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: خبرگزاری رسمی عراق خبر داد که حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران از «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق برای سفر به تهران دعوت به عمل آورده است.

به گزارش «وکالة الأنباء العراقیة» (واع) الکاظمی در این پیام تبریک که ساعاتی پس از تبریک «برهم صالح» رئیس جمهور عراق، صادر شد، ضمن تبریک پیروزی رئیسی خطاب به وی بر «عمق روابط عالی دو ملت عراق و ایران» تأکید کرده است. 

طبق این گزارش، الکاظمی همچنین بر تمایل خود برای «تحکیم پیوندهای همکاری مشترک بین دو کشورمان به نحوی که در خدمت منافع مشترک باشد» تأکید کرده است. 

پیشتر نیز خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که برهم صالح در پیام تبریک خود به رئیسی گفته «صادقانه انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم در این مأموریت بزرگ در خدمت به ملت عزیز ایران و تحقق پیشرفت، بزرگی و شکوفایی موفق باشید».

تاکنون شخصیت‌های مختلف عراقی از جمله «اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء» و «سید عمار الحکیم» پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفته‌اند

نظرات بینندگان