arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

دیدار وزرای خارجه ایران و پاکستان / ظریف: روند همکاری های دو کشور در دولت جدید با سرعت به پیش خواهد رفت

محمد جواد ظریف با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفت وگو کرد. ظریف در این دیدار ضمن تشریح آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، ابراز اطمینان کرد که روند همکاری های دو کشور در حوزه های دوجانبه و منطقه ای، در دولت جدید با سرعت به پیش خواهد رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد جواد ظریف با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف در این دیدار ضمن تشریح آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، ابراز اطمینان کرد که روند همکاری های دو کشور در حوزه های دوجانبه و منطقه ای، در دولت جدید با سرعت به پیش خواهد رفت.

آخرین وضعیت مذاکرات وین و موضوعات منطقه ای و بویژه وضعیت افغانستان از دیگر موارد گفتگوهای دو وزیر خارجه بود.

قریشی، وزیر خارجه پاکستان نیز در این دیدار، با اشاره به وضعیت شکننده افغانستان، بر ضرورت تعمیق و توسعه همکاری های تهران- اسلام آباد در برقراری ثبات و مقابله با هرج و مرج در افغانستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه که از روز پنج‌شنبه به ترکیه رفته است، ظهر امروز در مجتمع دیپلماسی آنتالیا سخنرانی و با همتای تاجیک خود نیز دیدار کرد.

ظریف دیروز هم با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «خورخه ارئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا، «رادمان» وزیر خارجه کرواسی و «حنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی روز پنجشنبه با «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان و «صلاح‌الدین ربانی» وزیر خارجه اسبق افغانستان و از رهبران جمعیت اسلامی این کشور دیدار کرده بود.



نظرات بینندگان