arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

رسانه‌ اسرائیلی: بنت تصمیم حمله به غزه را بدون اطلاع شریکش گرفته بود / این مساله منجر به عصبانیت لاپید شد

شبکه ۱۲ اسرائیل فاش کرد، یائیر لاپید، نخست‌وزیر تناوبی و وزیر خارجه اسرائیل هیچ اطلاعی از حملات به غزه نداشت به طوریکه جنگنده‌های اسرائیل حملات مختلفی را به غزه به دلیل بالن‌های آتش زا صورت دادند. این گزارش می‌افزاید، لاپید مثل هر فرد عادی دیگر از طریق اخبار در جریان حملات اسرائیل به غزه قرار گرفت و از جزئیات این حملات خبر نداشته و در تصمیم گیری حمله نیز مشارکتی نداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز، شنبه گزارش دادند، نفتالی بنت اخیرا تصمیم حملات هوایی به مواضعی در داخل غزه را بدون هماهنگی با شریک ائتلافی‌اش یائیر لاپید و فقط با هماهنگی بنی گانتس، وزیر جنگ گرفته است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد، یائیر لاپید، نخست‌وزیر تناوبی و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هیچ اطلاعی از حملات به غزه نداشت به طوریکه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات مختلفی را به غزه به دلیل بالن‌های آتش زا صورت دادند.

این گزارش می‌افزاید، لاپید مثل هر فرد عادی دیگر از طریق اخبار در جریان حملات اسرائیل به غزه قرار گرفت و از جزئیات این حملات خبر نداشته و در تصمیم گیری حمله نیز مشارکتی نداشت.

این شبکه ادامه داد، این مساله منجر به عصبانیت لاپید شد و به شریک ائتلافی خود بنت نسبت به تکرار این حادثه هشدار داد.

براساس گزارش این شبکه، نفتالی بنت رئیس حزب یمینا و نخست‌وزیر دولت تغییر دو روز پیش حمله به مواضعی در غزه را با بنی گانتس‌،‌ وزیر جنگ این رژیم می‌گیرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای اولین بار از زمان روی کار آمدن بنت حملات هوایی به مواضع گروه‌های فلسطینی در غزه ترتیب دادند که در واکنش به پرواز درآمدن بالن‌های آتش‌زا بر فراز شهرک‌های اطراف غزه موسوم به "غلاف غزه" بود.

طبق توافق امضا شده بین احزاب اسرائیلی، بنت برای دو سال نخست‌وزیر خواهد بود و بعد از آن لاپید نخست‌وزیر خواهد شد.

نظرات بینندگان