arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / جو پایدار در اغلب مناطق کشور / وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نوار شرقی

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا روز سه‌شنبه در برخی از مناطق خراسان جنوبی، شرق کرمان و نیمه شمالی استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید و گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا روز سه‌شنبه در برخی از مناطق خراسان جنوبی، شرق کرمان و نیمه شمالی استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید و گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم.

«کبری رفیعی» درباره وضعیت جوی حال حاضر کشور افزود: تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی و جوی پایدار را پیش بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز بعدازظهر در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد و گرد و خاک را شاهد خواهیم بود. در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، اصفهان، قم، یزد، جنوب سمنان و استان مرکزی با توجه به افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: از امروز تا روز سه شنبه در برخی از مناطق خراسان جنوبی، شرق کرمان و نیمه شمالی استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید و گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم، ضمن اینکه در دو روز آینده با توجه به جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی، در مناطق مرتفع جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان احتمال رگبار و رعدوبرق وجود دارد. آب‌های دریای عمان به ویژه شرق این منطقه طی سه روز آینده متلاطم و مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز صاف است و گاهی با افزایش باد مواجه می شود. حداکثر دما در تهران امروز ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم حداقل دما فردا در تهران به ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

نظرات بینندگان