arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

سازمان هواپیمایی: پرواز به مسکو در صورت دستور ستاد کرونا لغو می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی در پی شیوع موج جدید گونه جهش‌یافته روسیِ ویروس کرونا در روسیه، گفت: در صورت تصمیم ستاد مبارزه با کرونا پروازها به مسکو تعلیق خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی سازمان هواپیمایی در پی شیوع موج جدید گونه جهش‌یافته روسیِ ویروس کرونا در روسیه، گفت: در صورت تصمیم ستاد مبارزه با کرونا پروازها به مسکو تعلیق خواهد شد.

وزیر بهداشت در نامه‌ای جدید به سخنگوی ستاد کرونا خواستار لغو پروازها به مسکو شده است.

در این نامه آمده است: باتوجه به گزارش‌های رسیده از روسیه درباره شیوع کرونا ضروری است تا موضوع توقف پروازها به مقصد مسکو در جلسه کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد کرونا مطرح و تصمیمات فوری اتخاذ شود.

در این پیوند، «محمدحسن ذیبخش» سخنگوی سازمان هواپیمایی امروز گفت: در صورت تصمیم ستاد مبارزه با کرونا، پروازها به مسکو تعلیق خواهد شد.

بر اساس اظهارات ذیبخش، تصمیم‌گیری درباره محدویت یا از سرگیری پروازها با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و ابلاغ آن به سازمان هواپیمایی انجام می‌شود.

اکنون ایران به ۲۴ کشور مختلف از جمله، فرانسه، آلمان، ترکیه، اتریش، کویت، انگلستان، ایتالیا، لبنان، قطر، امارات متحده عربی، سوریه، چین، ونزوئلا، عمان، ارمنستان، قزاقستان، افغانستان، عراق، تاجیکستان، روسیه، تایلند، مالزی و گرجستان پرواز دارد.

پروازها به هند نیز با مجوز موردی سازمان هواپیمایی انجام می‌شود و محدودیت پروازی به ۳۹ کشور نیز همچنان وجود دارد.

پرواز از مبدا و مقصد کشورهایی که در فهرست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشورهایی که در فهرست کشورهای پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران و رعایت الزام‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

کشورهای هند، بوتسوانی، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موازمبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در فهرست کشورهای با شرایط ویژه دارای گونه انگلیسی کرونا قرار دارند.

نظرات بینندگان