arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

انیمیشن «فرار»؛ برنده اصلی جشنواره انیمیشن انسی

انیمیشن مستند «فرار» در جشنواره ترکیبی انیمیشن انسی، جایزه کریستال بهترین فیلم را دریافت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انیمیشن مستند «فرار» در جشنواره ترکیبی انیمیشن انسی، جایزه کریستال بهترین فیلم را دریافت کرد.

به نقل از هالیوود ریپورتر، انیمیشن مستند «فرار» جایزه کریستال بهترین فیلم را از جشنواره بین المللی فیلم‌های انیمیشنی انسی که روز گذشته برگزار شد، دریافت کرد.

این انیمیشن به کارگردانی جوناس پوهر راسموسن، در مورد مردی به نام امین است که برای اولین بار داستانش را به عنوان یک پناهنده از افغانستان بازگو می‌کند. داستانی که او بیش از ۲۰ سال مخفی کرده و بیان آن زندگی اش را تهدید می‌کند. پیش از این منتقد هالیوود ریپورتر این فیلم را شرح حالی قوی و شاعرانه از درگیری‌های شخصی توصیف کرده بود که تعریف مستند را گسترده‌تر می‌کند.

رضوان احمد، بازیگر نامزد اسکار و نیکلاج کاستر والادو، از تهیه کنندگان اجرایی این فیلم انیمیشن هستند. سیگن برگ سورنسن نامزد دو جایزه اسکار و مونیکا هلاستورم تهیه کنندگان این اثر بوده اند. این انیمیشن علاوه برجایزه اصلی جشنواره، جایزه بهترین موسیقی متن را هم دریافت کرد.

در پنج سال اخیر، دو مورد از برندگان جایزه کریستال جشنواره انسی، توانسته اند در بخش بهترین انیمیشن‌های اسکار نیز نامزد شوند. یکی از این فیلم‌ها «بدنم را گم کرده ام» بود که جایزه کریستال را در سال ۲۰۱۹ دریافت کرد. انیمیشن دیگر هم «زندگی من به عنوان یک کدو» در سال ۲۰۱۶ بود که پیش از نامزدی در اسکار جایزه کریستال جشنواره انسی را گرفت.


 باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان