arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

شاخص کل بورس، امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

بازار سرمایه روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت؛ به طوری که شاخص کل بورس در ساعات میانی معاملات تا یک میلیون و ۱۶۹ واحد افزایش یافت. اما در ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت و تا رقم یک میلیون و ۱۶۳ واحد کاهش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: بازار سرمایه روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت؛ به طوری که شاخص کل بورس در ساعات میانی معاملات تا یک میلیون و ۱۶۹ واحد افزایش یافت. اما در ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت و تا رقم یک میلیون و ۱۶۳ واحد کاهش یافت.

شاخص کل بورس امروز با ۱۶۹۰ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۱۶۳ هزار واحد را ثبت کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن با ۹۱۳ واحد کاهش به رقم ۳۶۹ هزار و ۸۸۷ واحد رسید.

در این بازار ۵۵۲ هزار معامله به ارزش ۵۰ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال انجام شد.

سرمایه گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی نوری و بانک تجارت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ملی صنایع مس ایران و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس با ۲۸ واحد کاهش در رقم ۱۷ هزار و ۲۸۴ واحد ایستاد.

در این بازار ۲۵۷ هزار معامله به ارزش ۸۱ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال انجام شد.

پتروشیمی تندگویان و صنعتی مینو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پلیمر آریاساسول، گروه کارخانجات صنعتی تبرک، پتروشیمی زاگرس و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

نظرات بینندگان