arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام / امیدواری عراقچی به کسب توافق در دور آتی مذاکرات

نشست کمیسیون مشترک برجام به منظور جمع بندی ششمین دور مذاکرات وین در راستای احیای برجام که عصر امروز (یکشنبه) با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین برگزار شده بود، دقایقی قبل پایان یافت.سیدعباس عراقچی، در این نشست ضمن تأکید بر این موضوع که بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک هستیم، ابراز امیدواری کرد که در دور آتی مذاکرات بتوان به توافق دست یافت، گرچه نمی توان آن را تضمین کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشست کمیسیون مشترک برجام به منظور جمع بندی ششمین دور مذاکرات وین در راستای احیای برجام که عصر امروز (یکشنبه) با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین برگزار شده بود، دقایقی قبل پایان یافت.

در پایان دور ششم مذاکرات وین برای احیای برجام، نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست انریکه مورا، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی‌ برگزار شد و طی آن روسای هیات ها ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های مستمر و فشرده تیم‌های کارشناسی، نتایج گفت‌وگوهای دور جاری را مورد ارزیابی مشترک قرار دادند.

سیدعباس عراقچی، رئیس هیأت ایران در این نشست، ضمن اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در این دور‌ از مذاکرات به ویژه در مورد پیش نویس متون مذاکراتی، بیان کرد که موضوعات مهم باقی مانده نیازمند تصمیم گیری‌های جدی در پایتخت‌ها خصوصا در کشورهای طرف مذاکره است.

وی‌ از طرف های مذاکره خواست تا با جدیت و اراده قوی جهت حفظ و احیای برجام، با واقع بینی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران ضمن تأکید بر این موضوع که بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک هستیم، ابراز امیدواری کرد که در دور آتی مذاکرات بتوان به توافق دست یافت، گرچه نمی توان آن را تضمین کرد.

روسای سایر هیات ها نیز ضمن تایید پیشرفت های صورت گرفته، بر ضرورت مشارکت همه طرف‌ها با رویکردی سازنده در ایجاد زمینه رسیدن به توافق تاکید کردند.

گفتنی است، دور ششم مذاکرات وین به منظور اخیای برجام روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد و همان روز عباس عراقچی در اظهاراتی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعا توافق نخواهد کرد.

نظرات بینندگان