arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۱ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

۵ نکته مهم برای گیمر‌های تلفن همراه

این روز‌ها خرید یک تلفن هوشمند به دلیل تنوع زیاد برند‌ها و انواع مختلف موجود به اندازه کافی گیج کننده است و زمانی که صحبت از تلفن همراه ویژه گیمر‌ها می‌شود، موضوع پیچیده‌تر خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روز‌ها خرید یک تلفن هوشمند به دلیل تنوع زیاد برند‌ها و انواع مختلف موجود به اندازه کافی گیج کننده است و زمانی که صحبت از تلفن همراه ویژه گیمر‌ها می‌شود، موضوع پیچیده‌تر خواهد شد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مواردی که بیش از سایرین برای گیمر‌ها اهمیت دارند، شامل ذخیره سازی سریعتر و پردازنده بهتر  و دوربین دارای  چند حسگر است.


اگر می‌خواهید یک تلفن ویژه بازی خریداری کنید، چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

بازیکن

تراشه داخلی

اولین و مهمترین جنبه‌ای که هنگام خرید تلفن برای انجام بازی باید در نظر گرفت، پردازنده و سایر محصولات داخلی است. تلفن شما باید سریع باشد، بنابراین برای بهترین سازگاری و کارایی حداقل به دنبال یک دستگاه سری ۷۰۰ اسنپدراگون یا یک سری ۸۰۰ بگردید. همچنین می‌توانید تلفن‌هایی را که از تراشه‌های سطح بالاتر MediaTek Dimensity مانند Dimensity ۱۰۰۰ و Dimensity ۱۲۰۰ استفاده می‌کنند، در نظر بگیرید.

همچنین، تلفن شما باید دارای یک RAM مناسب و حافظه داخلی سریع باشد. حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم را جستجو کنید تا مطمئن شوید دستگاه شما با همه بازی‌های جدید و بسیار سنگین  به خوبی کار می‌کند.

بازی
سیستم خنک کننده

اگر  قرار است تلفن شما مدام در حال اجرای بازی‌ها باشد، داغ خواهد شد و این نیاز به خنک سازی خوب قبل از شروع فشار  گرما بر عملکرد پردازنده شما دارد. این فرآیند throttling نامیده می‌شود و چیزی است که گیمر‌ها به دنبال دور ماندن از آن هستند. بسیاری از تلفن‌هایی که هدف بازی‌ها هستند، از نوع مکانیزم خنک کننده پیشرفته‌ای در داخل دستگاه برخوردار هستند.

موبایل

ظرفیت باتری در مقابل سرعت شارژ

هرچه بیشتر با تلفن‌های هوشمند بازی کنید، قدرت بیشتری نیز از آن خارج می‌شود. از این رو، یک ایده خوب این است که مطمئن شوید تلفن شما از ظرفیت باتری مناسبی برخوردار است. توجه داشته باشید که عواملی مانند وضوح بالاتر و میزان تازه سازی بیشتر نیز باتری را به سرعت تخلیه می‌کنند و همینطور وقتی تنظیمات گرافیکی بالاتر در بازی‌ها انجام می‌شود؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که تلفن شما حداقل دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری است تا از دوام باتری مناسب و در حالی که ساعت‌های بازی طولانی‌تر است اطمینان حاصل کنید.

 تلفن همراه

وضوح صفحه، نرخ تازه سازی و میزان نمونه برداری لمسی

برای اینکه بازی‌های شما خوب به نظر برسند، ضروری است که صفحه نمایشی با وضوح بالاتر داشته باشید. از همه مهمتر، صفحه‌های مدرن تلفن‌های مخصوص بازی نیز با پشتیبانی از ۹۰Hz یا ۱۲۰Hz ارائه می‌شوند. نرخ تازه سازی بیشتر می‌تواند در بازی‌هایی که هر فریم هنگام تصمیم گیری در ثانیه ثانیه حساب می‌شود، مفید باشد. یک نمایشگر نرخ تازه سازی بالاتر در مقایسه با صفحه‌های سنتی ۶۰ هرتز فریم‌های بیشتری را در ثانیه به شما نشان می‌دهد.

با این حال، یک عامل مهم که بسیاری از افراد از آن چشم پوشی می‌کنند، بالا بودن میزان نمونه گیری لمسی در صفحه‌های گوشی‌های مدرن، میزان نمونه برداری لمسی است. میزان نمونه برداری لمسی صفحه نمایش تلفن شما تعیین می‌کند که بازی‌ها به سرعت به لمس‌های نمایش داده شده شما واکنش نشان دهند. هرچه پاسخ لمسی بالاتر باشد، بهتر است، اما کاربران باید انتظار صفحه نمایش نمونه برداری لمسی حداقل ۱۸۰ هرتز را داشته باشند.

 گیمر‌های تلفن همراه

پشتیبانی از لوازم جانبی صوتی و شخص ثالث ۳.۵ میلیمتری

جک ۳.۵ میلی متری ممکن است این احساس را داشته باشد که در تلفن‌های مدرن اضافه کار می‌کند، زیرا افراد بیشتری به راه حل‌های صوتی مبتنی بر بلوتوث مانند هدفون‌های بی سیم واقعی روی می‌آورند. با این حال، گیمر‌ها به هدفون یا هدفون ۳.۵ میلی متری علاقه دارند، زیرا تاخیر صفر دارند (اختلاف دقیقه‌ای بین صدای بازی که تولید می‌شود و به گوش شما می‌رسد). وجود جک ۳.۵ میلی متری شاید حیاتی نباشد، اما برای تجربه‌های کاملاً بدون تاخیر، کاربران می‌توانند به تلفن‌هایی که از حالت ورودی پشتیبانی می‌کنند نگاه کنند.

نظرات بینندگان