arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

نمکی، وزیر بهداشت: ما اگر خرج این نظام نشویم، به پشیزی نمی‌ارزیم / در بین افرادی که مطرح بودند، مردم هوشمندانه بهترین فرد را برگزیدند / رستگاری است که عزیزان بپذیرند ما لحظه‌ای استراحت کنیم‌ / اهل تملق نیستم؛ آن سید بزرگوار هم این موضوع را می‌داند

وزیر بهداشت با اشاره به اقداماتش برای مقابله با فساد در سازمان غذا و دارو، در عین حال مروری به اقدامات ۱۶ ماه گذشته در بحران کرونا داشت و گفت: امروز بزرگترین آرزوی من و همکارانم که ۱۶ ماه تمام لحظه‌ای آرامش نداشتیم، برداشتن این بار و تکلیف از دوش ماست و اینکه بتوان حتی یک شب مثل آدم‌های معمولی موبایل را خاموش کنیم و دو - سه ساعت بخوابیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر بهداشت با اشاره به اقداماتش برای مقابله با فساد در سازمان غذا و دارو، در عین حال مروری به اقدامات ۱۶ ماه گذشته در بحران کرونا داشت و گفت: امروز بزرگترین آرزوی من و همکارانم که ۱۶ ماه تمام لحظه‌ای آرامش نداشتیم، برداشتن این بار و تکلیف از دوش ماست و اینکه بتوان حتی یک شب مثل آدم‌های معمولی موبایل را خاموش کنیم و دو - سه ساعت بخوابیم.

سعید نمکی در جلسه ستاد استانی کرونا در گلستان، گفت: یک روز در محضر شهید سلیمانی بودم و ایشان گفتند بعضی‌ها می‌گویند قاسم این کارها را می‌کند که رئیس جمهور شود، دیگر نمی‌دانند که من دنبال شهادت می‌گردم. در مورد من هم در اوج این رزم نابرابر با ویروس به چنین شایعاتی دامن می‌زدند. من امروز باید تبریک بگویم چون در بین افرادی که مطرح بودند مردم هوشمندانه بهترین فرد را برگزیدند. این را برادری می‌گوید که داعیه هیچ‌ پدیده ای را در این مملکت ندارد. خدا شاهد است قبلا که در سازمان برنامه بودم روزی از درب وزارت بهداشت گذشتم و گفتم خدایا همه چیز را به تو سپردم ولی مرا به این دام نینداز. وقتی دکتر هاشمی می‌خواستند بروند نزد ایشان رفتم و گفتم من تاکنون فقط دست پدرم را بوسیدم اما دستت را می‌بوسم که بمانی که من به این تله نیفتم و خیلی‌ها شاهدند که چقدر اصرار کردم این اتفاق نیفتد.

وی افزود: البته آن روز نمی‌دانستم قرار است با سیل، آنفلوآنزای H1N1، کرونا و... دست و پنجه نرم کنیم. البته اگر می‌دانستم مشتاقانه‌تر می‌آمدم. ما اگر خرج این نظام و مردم نشویم به پشیزی نمی‌ارزیم. باور کنید بزرگ‌ترین آرزوی من و همکارانم که ۱۶ ماه است لحظه‌ای آرامش نداشتیم و ۴ پیکی که شما می‌شنوید را مدیریت کردیم و انرژی از ما برد که در ۲۰ دوره وزارت نبرده بود، بزرگ‌ترین آرزوی ما نه عدم خدمت گذاری به مردم بلکه برداشتن این بار از روی دوش ما است تا یک شب بتوانیم راحت بخوابیم. ما ۱۶ ماه است که یک شب خواب راحت نداشتیم. این بزرگترین رستگاری است که عزیزان بپذیرند تا ما لحظه‌ای استراحت کنیم‌. آنچه که می‌گویم با کمال آزادگی است و اهل کوچک‌ترین تملق نیستم و آن سید بزرگوار هم این موضوع را می‌داند. پدرم راننده کامیون بود و مرا با رزق حلال و عدم وابستگی بزرگ کرد.

وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: وقتی وارد وزارت بهداشت شدم مجموعه‌ای به نام سازمان غذا و دارو و تجهیزات پزشکی کانون‌های پر مشکلی بود. وقتی به یک لازنه زنبور دست کردم، گزش‌های عدیده‌ای آزارم دادم ولی با خدای خودم عهد بسته بودم که برای پاکیزه کردن تلاش کنم. خیلی بازی‌ها راه انداختند؛ پول دادند برای توییت زدن، آدم خریدند که یکی از آنها محکوم به حبس شد. میلیاردها پول مطرح بود و من هم ایستاده بودم در حمایت از تولید داخل و بولدوزرها روشن بود که از روی جنازه من رد شود.

وزیر بهداشت گفت: وقتی آیت‌الله رییسی، رییس قوه قضاییه شد و این مسایل را به صورت خصوصی با وی در میان گذاشتم، قوت قلب جدیدی شد برای مبارزه من با این فساد سازمان یافته و ایستادم تا آخرین مراحلی که باید پیگیری می کردم.

وی افزود: ما در کرونا خیلی رنج کشیدیدم. همکاران من روز و شب‌های سختی را گذراندند. در آن ایام سخت و پرصعوبت هر کسی با ما همراهی کرد و دست ما را گرفت ما تا آخر عمر شرمنده و قدردان وی خواهیم بود. معتقدم کرونا را در آینده به عنوان محور سنجش مدیریت کشورهای جهان خواهند دانست؛ به خصوص پسا کرونا. همانطور که طاعون سیاه تمام ضوابط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اعتقادی در اروپا را شخم زد، مطمئن باشید کرونا هم در تمام مولفه‌های سیاسی، اقتصادی، مدیریتی، اجتماعی و فرهنگی جهان تاثیر خواهد گذاشت و مدیریت کرونا نمره کشورها خواهد بود.

نظرات بینندگان