arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

وکیل خانواده قاضی منصوری: رومانی گفت دوربین‌های هتل در زمان حادثه خراب بوده / جسد قاضی منصوری کاملاً از بین رفته بود؛ معلوم نبود به چه نحوی در رومانی نگهداری شده بود / دخترخوانده قاضی منصوری روند پرونده را به بن‌بست کشاند؛ ۶ ماه است رسیدگی متوقف شده

وکیل خانواده مرحوم منصوری گفت: حدود ۶ ماه است رسیدگی پرونده متوقف شده است؛ ما اکنون در پرونده (دادسرای امور جنایی) سِمت نداریم و تنها دختر خوانده وی می‌تواند پیگیر پرونده باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: با گذشت یک سال از ماجرای مرگ قاضی منصوری، با سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل خانواده مرحوم منصوری گفت‌وگو کرده و آخرین روند رسیدگی به پرونده را جویا شدیم.

وی درباره آخرین جزئیات رسیدگی به پرونده مرگ قاضی منصوری و ابهامات باقیمانده در پرونده مذکور، گفت: پرونده با بن‌بست مواجه شد، مرحوم منصوری فرزندخوانده‌ای داشتند؛ طبقه گفته برادر مرحوم منصوری، زن و شوهری با یکدیگر اختلاف داشته که نزد قاضی منصوری رفته بودند.

طباطبایی افزود: آن زن و شوهر، دختر چند روزه خود را نزد قاضی منصوری گذاشته و رفته بودند، آقای منصوری این نوزاد را نزد خواهرش برده و خواهر قاضی منصوری به این نوزاد شیر داده و به این ترتیب این دختر خانم با مرحوم منصوری محرم شده بود.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: بعد از آن مرحوم منصوری، این دختر را نزد خود نگهداشته و برایش شناسنامه گرفته بود، اکنون این دختر حدوداً 28 سال سن دارد و از نظر قانونی وی، تنها وارث مرحوم منصوری است، در صورتیکه تمام اعضای خانواده و همکاران مرحوم منصوری می‌دانند که این دختر، از نظر شرعی، خونی و قانونی ولی‌دم محسوب نمی‌شود.

وی بیان کرد: این دختر خانم به ما در رسیدگی به پرونده مرگ قاضی منصوری وکالت نداد و آنچنان که باید و شاید تمایلی برای رسیدگی به پرونده ندارد و برادر و خواهران قاضی منصوری درخواست رسیدگی پرونده را دارند، به این ترتیب ما درخواست "نفی نسب" را به دادگاه ارائه کردیم و منتظر تصمیم‌گیری دادگاه هستیم؛ این موضوع نیز از طریق آزمایش DNA به راحتی قابل اثبات است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن و به نتیجه رسیدن این موضوع، پرونده را پیگیری خواهیم کرد همچنین قرار است با حضور در کشور رومانی و انتخاب یک گروه از وکلا، پرونده را در کشور رومانی نیز پیگیری کنیم.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه حدود 6 ماه است رسیدگی پرونده به دلیل موضوعات مذکور، متوقف شده، گفت: ما اکنون در پرونده (دادسرای امور جنایی) سِمت نداریم و تنها دختر خوانده وی می‌تواند پیگیر پرونده باشد.

وی با بیان اینکه دلایل و مستندات زیادی به دادگاه برای "نفی نسب" دختر خوانده مرحوم منصوری، ارائه کردیم، متذکر شد: احتمالاً همین مدارک کافی باشد و دیگر نیازی به انجام آزمایش DNA نباشد.

طباطبایی با اشاره به ابهامات موجود در مرگ قاضی منصوری، تأکید کرد: مرحوم منصوری یا توسط منافقان یا سرویسهای امنیتی بیگانه کشته شده یا اینکه ذی‌نفعان در این پرونده دست به این جنایت زدند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه جسد قاضی منصوری کاملاً از بین رفته و معلوم نبود به چه نحوی در کشور رومانی نگهداری شده بود، درباره فیلمهایی که کشور رومانی مدعی بود از لحظه مرگ قاضی منصوری وجود دارد و بر خودکشی وی صحه می‌گذارد نیز گفت: آنها اعلام کردند که دوربینها خراب بود و این ابهامات همچنان در پرونده وجود دارد.

نظرات بینندگان