arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

افزایش ۸ درصدی بستری‌ها در بخش عادی در هفته چهارم خرداد

استاندار تهران از افزایش هشت درصدی بستری در بخش عادی بیمارستان های استان تهران در هفته چهارم خرداد ماه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار تهران از افزایش هشت درصدی بستری در بخش عادی بیمارستان های استان تهران در هفته چهارم خرداد ماه خبر داد.

 انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: این جلسه به صورت وبینار و با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد که در آن بحث واکسیناسیون مطرح شد. 76 مرکز در استان تهران برای انجام واکسیناسیون مجهز شدند و منتظریم واکسن ها به دست ما برسد تا برای گروه های سنی بالای 70 سال اقدام کنیم.

وی با اشاره به وقفه ایجاد شده در واکسیناسیون گروه های سنی بالای 70 سال گفت: بر اساس قول دکتر رئیسی به دو منظور یعنی واکسیناسیون نوبت دوم گروه های سنی بالای 70 سال و کسانی که در این گروه سنی به هر دلیلی جا مانده اند، واکسن اختصاص پیدا می کند تا بر اساس فراخوان این کار انجام شود و در مرحله بعد به سراغ گروه سنی 65 تا 70 سال برود.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت پرداخت مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان های بیمه گر شامل بیمه سلامت و تامین اجتماعی بود. بیمارستان ها در هنگام پیک اکثر تخت های خود را به بیماران کرونایی اختصاص دادند، لذا درآمدشان در این ایام معطوف به همین بیماران شده و به شدت کاهش پیدا کرده و سازمان های بیمه گر مکلف شدند در اولین فرصت مطالبات بیمارستان ها را پرداخت کنند تا بیمارستان ها با شرایط سخت مالی مواجه نشوند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر لزوم پیگیری تداوم واکسیناسیون، گفت: ممکن است با توجه به میزان واکسنی که اختصاص پیدا می کند برای همه گروه ها واکسن وجود نداشته باشد. لذا گروه های سنی را به مقاطع کمتر یعنی 66 تا 68 سال و 68 تا 70 سال تقسیم کنیم تا به این ترتیب افراد در موعد مقرر واکسن دریافت کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان نیز گفت: دو پیشنهاد به لحاظ علمی مطرح است. نخست اینکه افراد 50 سال به بالا و افراد زیر 17 سال واکسیناسیون شوند. در افراد بالای 50 سال بیماری های زمینه ای وجود دارد و احتمال بروز بیماری و تشدید آن بیشتر است.

بندپی ابراز امیدواری کرد که سال تحصیلی را با نشاط و دایر شدن مدارس آغاز کنیم. چرا که دانش آموزان در سنینی هستند که نیازمند حضور در مدارس و فعالیت هستند و قرار شد تا تیمی کارشناسی این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

استاندار تهران در خصوص برگزاری انتخابات در روز جمعه گذشته نیز گفت: در انتخابات با حضور نیروهای هلال احمر و کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی سر صندوق های اخذ رای رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را داشتیم اما در حال حاضر در هفته چهارم خرداد ماه افزایش هشت درصدی بستری در بخش عادی را شاهد هستیم و این به این معناست که کمترین غفلت شرایطی را فراهم می کند که به دوره قبلی بازگردیم.

وی در خصوص قطعی برق در بیمارستان ها نیز گفت: از شرکت های خدمات رسان برق، آب و گاز ضمانت گرفتیم که خدمات بیمارستان ها به هیچ عنوان قطع نشود. بی تردید اثربخش ترین نیاز بیماران کرونایی نیاز به اکسیژن است. لذا تمهیدات لازم اتخاذ شده و جای نگرانی وجود ندارد.

 ایسنا

نظرات بینندگان