arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۱ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

آژانس انرژی اتمی در واکنش به خاموشی موقت نیروگاه بوشهر: با ایران در تماس هستیم

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی خاموشی موقت نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل نقص فنی اعلام کرد: از اعلام سازمان اتمی ایران مبنی بر اینکه نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل نقص فنی به طور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شده است مطلع هستیم.آژانس بر اساس بیانیه یادشده با سازمان اتمی ایران برای کسب اطلاعات بیشتر در تماس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا:  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی خاموشی موقت نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل نقص فنی اعلام کرد که از این تحول مطلع و با مقام‌های ایران در تماس است.

در بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است: از اعلام سازمان اتمی ایران مبنی بر اینکه نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل نقص فنی به طور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شده است مطلع هستیم.

این بیانیه می‌افزاید: در اطلاعیه‌ای که دیشب روی تارنمای سازمان اتمی ایران منتشر شد آمده است که این نیروگاه ظرف چند روز آینده مجددا به شبکه سراسری برق خواهد پیوست.

آژانس بر اساس بیانیه یادشده با سازمان اتمی ایران برای کسب اطلاعات بیشتر در تماس است.

روابط عمومی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: "به دنبال بروز نقص فنی در نیروگاه بوشهر و پس از اطلاع قبلی یک روزه به وزارت نیرو، این نیروگاه بطور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شد.

«مصطفی رجبی مشهدی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: نیروگاه اتمی بوشهر از روز گذشته به دلیل نقص فنی از مدار خارج شد.

وی ادامه داد: تلاش برای رفع نقص آغاز شده و احتمال دارد طی چهار روز آینده با رفع نقص به مدار تولید وارد شود.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: خروج این نیروگاه از مدار یک هزار مگاوات کسری در تامین برق به همراه دارد که باید برای جبران آن، برنامه‌های مدیریت مصرف جدی‌تر اعمال شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: باید مدیریت مصرف از ۶ هزار مگاوات فعلی به ۸ هزار مگاوات افزایش یابد تا در تامین برق مشکلی ایجاد نشود.

شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران دیروز در اطلاعیه ای اعلام کرد:با توجه به پیش بینی افزایش دما در اغلب نقاط کشور و تداوم آن تا پایان هفته جاری، همچنین محدودیت‌های ایجاد شده در بخش تولید به دلیل تعمیرات واحد نیروگاه بوشهر که تا آخر هفته به طول می انجامد.



نظرات بینندگان