arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

طرح دولت آمریکا برای اهدای ۵۵ میلیون واکسن کرونا به کشورهای دیگر / مناطقی همچون عراق، کرانه باختری و نوار غزه در اولویتند

کاخ سفید شامگاه امروز (دوشنبه) از طرحی برای اهدای ۵۵ میلیون دوز واکسن علیه نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) به کشورهای مختلف جهان از جمله نزدیک به ۱۴ میلیون دوز به مناطق دارای اولویت شامل عراق، کرانه باختری رود اردن، نوار غزه، کلمبیا، آرژانتین و اوکراین رونمایی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: دولت آمریکا از طرح خود برای اهدای بیش از ۵۰ میلیون واکسن کرونا به دیگر کشورهای جهان خبر داده و تاکید کرد که نزدیک به یک چهارم آن، به مناطق دارای اولویت تعلق می گیرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی اقتصادی «سی ان بی سی عربی» آمریکا، کاخ سفید شامگاه امروز (دوشنبه) از طرحی برای اهدای ۵۵ میلیون دوز واکسن علیه نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) به کشورهای مختلف جهان از جمله نزدیک به ۱۴ میلیون دوز به مناطق دارای اولویت شامل عراق، کرانه باختری رود اردن، نوار غزه، کلمبیا، آرژانتین و اوکراین رونمایی کرد.

بر اساس این طرح دولت آمریکا، ۷۵ درصد از مجموع ۵۵ میلیون واکسن اهدایی علیه کرونا یعنی نزدیک به ۴۱ میلیون دوز از آن، به برنامه دسترسی جهانی به واکسن های کووید-۱۹ (کوواکس) اهدا می شود جایی که نزدیک به ۱۴ میلیون دوز به کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب، نزدیک به ۱۶ میلیون به کشورهای آسیایی و نزدیک به ۱۰ میلیون دوز دیگر نیز به کشورهای آفریقایی اختصاص می یابد.

بر اساس این گزارش، طرح مذکور در واقع تعهد «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اهدای ۸۰ میلیون دوز واکسن ساخت این کشور به کشورهای مختلف جهان را محقق می سازد چرا که وی پیشتر طرف های دریافت کننده ۲۵ میلیون دوز دیگر را مشخص کرده بود.

نظرات بینندگان