arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۲ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

واشنگتن‌پست: ترامپ می‌خواست مبتلایان به کرونا را به گوانتانامو تبعید کند

بر اساس گزارش روزنامه «واشنگتن پست» ترامپ در یکی از نشست‌ها مطرح کرده بود که مبتلایان به ویروس کرونا به یک جزیره تبعید شوند و در این زمینه نام گوانتانامو را برده بود. وی گفته بود: «ما کالا وارد می‌کنیم و قصد نداریم که ویروس وارد کنیم».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در ابتدای شیوع ویروس کرونا در این کشور راه‌حل عجیبی را برای گردشگران آمریکایی که به کشور بازگشته و به ویروس کرونا مبتلا شده بودند،‌ ارائه داده بود.

بر اساس گزارش روزنامه «واشنگتن پست» ترامپ در یکی از نشست‌ها مطرح کرده بود که مبتلایان به ویروس کرونا به یک جزیره تبعید شوند و در این زمینه نام گوانتانامو را برده بود.

وی گفته بود: «ما کالا وارد می‌کنیم و قصد نداریم که ویروس وارد کنیم».

واشنگتن پست گزارش داد که ترامپ یک بار دیگر این ایده را پیش از قرنطینه سراسری در این کشور مطرح کرده بود. این موضوع در کتابی که خبرنگاران واشنگتن پست نوشته‌اند منتشر خواهد شد.

این کتاب که نوشته «یاسمین ابوطالب» و «دامیان پالتا» بوده با نام «سناریوی کابوس: داخل واکنش دولت ترامپ به همه‌گیری که تاریخ را تغییر داد» منتشر خواهد شد.

در این کتاب همچنین به خشم رئیس جمهور سابق درباره برنامه آزمایش ابتلا به ویروس کووید-19 اشاره شده است. وی نگران بود که تست کرونا از نظر سیاسی به وی آسیب رسانده و ترامپ به شدت تلاش داشت تا شدت شیوع ویروس کرونا در آمریکا را کمرنگ جلوه دهد.

در جریان یک تماس تلفنی ترامپ با «الکس آزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی سابق، سر وی داد زده و گفته بود: «تست کرونا در حال کشتن من است و من به دلیل تست کرونا در انتخابات خواهم باخت».

مطالعات جدید در آمریکا نشان داد که قبل از شیوع کرونا، در پنج ایالت آمریکا موارد ابتلا به این بیماری خطرناک مشاهده شده بود.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» سه شنبه گذشته گزارش داد دستکم هفت نفر در پنج ایالت آمریکا هفته‌ها قبل از آنکه ایالت‌ها اولین موارد ابتلا به کرونا را گزارش کنند، به ویروس جدید کرونا آلوده بودند.

بر اساس آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا کنون به بیش از سی و سه میلیون و 540 هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که بیش از 601 هزار نفر از این مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

ترامپ در جریان مصاحبه‌ای که در دوران ریاست جمهوری خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان داشت گفته بود: «خب شما می‌دانید که ما کمترین نرخ مرگ و میر را نسبت به تمام کشورهای دیگر داریم. اگر در جریان باشید جو بایدن و اوباما در دولت خودشان آزمایش‌ها را متوقف کردند؛ آنها این آزمایش‌ها را متوقف کردند. احتمالاً از این خبر دارید. البته می‌دانم که نمی‌خواهید آن را گزارش کنید، ولی آنها اخذ آزمایش را متوقف کردند. درست وسط کار، گفتند "خبری از آزمایش نیست"، البته آنها برای یک مشکل خفیف‌تر نسبت به مشکلی که ما داریم این کار را کردند.

ما الان داریم بیشتر از همه تست می‌گیریم و وقتی شما تست می‌گیرید، مورد جدید ابتلا اضافه می‌کنید. بنابراین، ما موارد جدیداضافه کرده‌ایم. در بعضی کشورها، وقتی کسی مریض است و وارد بیمارستان یا مطب پزشک می‌شود از او تست می‌گیرند. این تستی است که آنها می‌‌گیرند، بنابراین آنها مورد جدید ابتلا ایجاد نمی‌کنند در حالی که ما این کار را انجام می‌دهیم. ما این همه مورد داریم. بنابراین همان‌طور که می‌بینید تست گرفتن یک شمشیر دو لبه است.»

نظرات بینندگان