arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

با افزایش تعرفه های نظام پزشکی برخورد می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت با اعلام اینکه افزایش تعرفه های خدمات درمانی در بخش خصوصی غیرقانونی بوده است، از پیگیری این موضوع توسط معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، دکتر مرضیه وحیددستجردی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از ساختمان جدید آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر افزایش تعرفه های خدمات درمانی در بخش خصوصی، اظهارداشت: اگر افزایشی صورت گرفته است بلاوجه بوده و هنوز اجازه چنین کاری را نداده ایم.

وی افزود: قطعا افزایش تعرفه ها می بایست با نظر وزارت بهداشت باشد و اگر چنین افزایشی در بخش خصوصی  صورت گرفته باشد حتما موضوع از طریق معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری می شود.

وزیر بهداشت در ارتباط با ابلاغ تعرفه های خدمات درمانی بخش خصوصی از سوی شورای عالی نظام پزشکی، گفت: سازمان نظام پزشکی نمی تواند چنین کاری کند. زیرا بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، این وظیفه بر عهده وزارت بهداشت و دولت است و سازمان نظام پزشکی باید از قانون تبعیت کند.

دستجردی در خصوص اختصاص هزار و 150 میلیارد تومان از سهم سلامت به وزارت راه و شهرسازی نیز افزود: این پول از محل 3 میلیارد دلار مصوب مجلس برای بخش سلامت بوده است که حتما پیگیری می کنیم تا در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد.

وی در ارتباط با تخصص 6 هزار میلیارد تومان اعتبار به وزارت بهداشت از محل هدفمندی یارانه ها و تاثیر آن بر کاهش هزینه های سلامت که از جیب مردم پرداخت می شود، گفت: در حال حاضر 54.5 درصد هزینه های درمانی از جیب مردم پرداخت می شود که برنامه ما این است که این سهم به 30 درصد مصوب برنامه پنجم برسد.

دستجردی ادامه داد: اگر این پول به حوزه بهداشت و درمان تزریق شود، افرادی که از کانال پزشک خانواده و نظام ارجاع به بیمارستانها معرفی می شوند، فرانشیز 10 درصد بستری را پرداخت نمی کنند. همچنین داروها و ملزومات مصرفی بیمار در بیمارستان نیز رایگان خواهد بود. اما اگر غیر از کانال پزشک خانواده بیاید، باید فرانشیز 10 درصد بستری را بپردازد.

سلامت محصولات غذایی

وزیر بهداشت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص سلامت مواد غذایی، بهداشتی، آرایشی و... که در سبد مصرف مردم قرار دارد نیز گفت: هر محصولی که تاییدیه وزارت بهداشت را دارد، مردم با خیال راحت می توانند آن را مصرف کنند و نگرانی از بابت آن وجود ندارد.

وی افزود: به طور کلی محصولاتی که در سبد مصرفی مردم قرار دارد و توسط وزارت بهداشت کنترل می شود قطعا تایید می شون و سلامت آنها قابل اطمینان است.

دستجردی با اعلام اینکه مصرف محصولات قاچاق ممکن است سلامت مردم را به خطر بیاندازد، گفت: نمکهای بسته بندی که مجوز و پروانه وزارت بهداشت را دارند، سلامت بوده و قابل اطمینان است اما برخی نمکهای فله ای ممکن است کمبود ید داشته باشند و مصرف آنها موجب بیماری " هیپوتروئیدی" می شود که یک سری عوارض را دارد.

وزیر بهداشت در ارتباط با سلامت پسته های مصرفی و صادراتی نیز اظهارداشت: در مورد پسته با توجه به اینکه آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت استاندارد اروپا را دارد ولی موسسه استاندارد، استاندارد آسیای شرقی را دارد شاهد تفاوت در این زمینه هستیم. اما هر آنچه در داخل مصرف می شود، بر اساس استانداردها و شاخصها بررسی می شود.

دستجردی تاکید کرد: پسته های بسته بندی که مهر تایید وزارت بهداشت را دارند، هیچ مشکلی برای مصرف ندارند.
نظرات بینندگان