arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

شاخص بورس، امروز ۱ تیر ۱۴۰۰

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۸هزارواحدی روبرو شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۸هزارواحدی روبرو شد.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۵۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۷ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان در بیش از ۶۳۱ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۸ هزار و ۲۳۱ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۸۶ هزار و ۸۹۵ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های بین المللی محصولات پارس، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۴۷۰۹ واحد، کل (هم‌وزن) ۳۱۵۵ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۲۰۲۵ واحد، آزاد شناور ۲۱۱۰۱ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۵۷۵۴ و ۲۸۶۰۵ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۴۷۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۲ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان در ۲۶۰ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۰۹ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۴۲۸ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان و صنعتی مینو شد و در مقابل شرکت‌های توزیع دارو پخش، بیمه اتکایی ایرانیان و تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نظرات بینندگان