arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

مصرف برق برای نخستین بار از مرز ۶۱ هزار مگاوات عبور کرد

مصرف برق کشور برای نخستین بار در طول فعالیت صنعت برق از مرز ۶۱ هزار مگاوات گذشت و به ۶۱ هزار و ۳۸۵ مگاوات رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: مصرف برق کشور برای نخستین بار در طول فعالیت صنعت برق از مرز ۶۱ هزار مگاوات گذشت و به ۶۱ هزار و ۳۸۵ مگاوات رسید.

میزان مصرف برق در ساعت ۱۲ و ۲۵ دقیقه دیروز به رقم ۶۱ هزار و ۳۸۵ مگاوات رسید. این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۵۷ هزار و ۲۹۰ مگاوات سقف مصرفی بود، از رشد چهار هزار و ۹۵ مگاواتی برخوردار است.

این میزان مصرف در مقایسه با روز ۳۰ خرداد که ۶۰ هزار و ۶۰۱ مگاوات برق مصرف شده بود، از رشد ۷۸۴ مگاواتی برخوردار شده است.

دیروز، «غلامعلی رخشانی مهر» معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: هفته گذشته میانگین دمای کشور در حدود ۳۶ درجه بود؛ این در حالی است که براساس نقشه‌های هواشناسی، دمای هوا در این هفته بین یک تا ۱.۵ درجه افزایش خواهد یافت.

او ادامه داد: با رسیدن میانگین دمای هوا به ۳۸ درجه در کشور، احتمال آنکه رکورد نیاز مصرف برق به ۶۲ هزار مگاوات افزایش یابد، وجود دارد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر و دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعت برق با بیان این که هفته گذشته با رسیدن مصرف به بیش از ۶۰ هزار مگاوات، شاهد شکاف ۶ هزار مگاواتی در تراز بین تولید و مصرف بودیم، اظهار کرد: این هفته با توجه به شرایط موجود، احتمال تشدید این شکاف بیشتر شده است.

رخشانی مهر تنها راهکار جلوگیری از بروز قطعی برق در این شرایط را تنظیم و مدیریت درست مصرف برشمرد.

او با بیان اینکه حدود ۲۴ هزار مگاوات از برق تولیدی کشور به وسایل سرمایشی اختصاص دارد، گفت: اوج مصرف برق در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸ رخ می‌دهد.

نظرات بینندگان