arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

امام جمعه قم: برخی از غربزدگان سهل اندیش فکر می‌کنند با مدارک و علوم غربی می‌تواند پیشرفت اقتصادی برای مردم به ارمغان آورند

سیدمحمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: برخی از غربزدگان سهل اندیش فکر می‌کنند با مدارک و علوم غربی می‌تواند پیشرفت اقتصادی برای مردم به ارمغان آورند ولی مردم با رأی خود نشان دادند که نگاه به غرب و توسعه غربی را در تضاد با توسعه اسلامی می‌دانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه ثمره هدایت الهی، کرامت اجتماعی است و ثمره انقلاب اسلامی تحقق کرامت در مقیاس جهانی است، گفت: انسان بر پایه معرفت به خدا و تأسّی به اهل بیت(ع) می‌تواند به نقشه راه کرامت دست پیدا کند و این مسیر بدون رهبر الهی قابل تحقق نیست.

سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت در سخنرانی به مناسبت میلاد امام رضا علیه السلام در حرم مطهر علی‌بن موسی الرضا علیه السلام اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی مغتنم برای پیوند امت و امامت و تبیین نقشه راه رشد، شکوفایی، عزت و کرامت برای این مردم مؤمن و عاشق اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه کرامت بر دو قسم است، گفت: قسم اول کرامت عمومی است که در کلام خداوند نسبت به انسان به کار رفته و نشان می‌دهد فطرت انسان، الهی و خدا محور است و چنین مقدر کرده که رشد انسان در سایه کرامت، آزادی، آگاهی و حرکت در صراط مستقیم الهی باشد و انحراف از فطرت و کرامت ذاتی انسان را به درّه حولناک ضلالت و پستی می‌کشاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قسم دوم کرامت، کرامت اکتسابی است، گفت: کرامت اکتسابی این است که انسان بر پایه معرفت به خدا و گوهر نفس خود و تأسی به اهل بیت(ع) می‌تواند نقشه راه کرامت را بر پایه ایمان، علم، معرفت، عمل صالح، جهاد در راه خدا، تقوا، ایثار و فداکاری طی کند و به مقام خلافت الهی دست پیدا کند.

وی گفت: امیرالمؤمنین(ع) در مورد کرامت اکتسابی به فرزندشان امام حسن علیه السلام فرمودند نفس خودت را با کرامت بدار و به هیچ پستی تن نده اگرچه آن عمل پست تو را به خواسته‌هایت برساند زیرا هیچ چیز با شرافت، بزرگی روح و کرامت نفس برابری نمی‌کند و در مقابل کرامت و عزت از دست رفته هیچ چیز نصیبت نخواهد شد و سپس فرمودند بنده دیگران نباش زیرا خداوند تو را آزاد آفریده است.

سعیدی با بیان اینکه کرامت انسان در پایه آزادی استوار است و به دست آوردن آن به وسیله پرورش اخلاق و سلوک در مسیر خودسازی، جامعه سازی و تحقق تمدن انسانی و اسلامی با نیابت نائبان عام ائمه(ع) و ولایت فقیه میسر است، گفت: کرامت بدون رهبر الهی قابل تحقق نیست زیرا ثمره هدایت الهی، کرامت اجتماعی است و ثمره انقلاب اسلامی تحقق کرامت در مقیاس جهانی است.

وی با بیان اینکه نقطه آغاز این کرامت جهانی با معماری رهبر کبیر انقلاب بود، گفت: امام راحل فرمودند مرکز ایران اسلامی آستان مقدس امام رضا علیه السلام است زیرا نقشه راه کرامت و سبک زندگی را باید از امام هشتم آموخت و کارگزاران دولت اسلامی باید توشه معنوی خود را از سیره امام هشتم دریافت کنند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه ادامه راه امام راحل بر عهده امام خامنه‌ای قرار گفته است، افزود: در دهه کرامت ملت بزرگوار و کریم ایران پوزه استکبار پر مدعای جهانی را به خاک مالید و با انتخاب عزتمندانه و شایسته خادم الرضا علیه السلام که سابقه تولیت و خدمت به آستان مقدس را داشت، زمینه را برای شکل گیری یک دولت تراز و انقلابی فراهم آوردند.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت کار و کرامت، عدالت و آزادی، پیشرفت و مبارزه با فساد که در مسیر ولایت با عظم، اراده و پشتکار و با بهره‌مندی از جوانان انقلابی روی کار خواهد آمد نتیجه انتخاب اصلح مردم باشد.

سعیدی با بیان اینکه ما از رئیس جمهور آینده انتظار داریم که مقدمات و زمینه شکلگیری کابینه‌ای بر پایه شایسته سالاری و عزم خدمت بر اساس منویات رهبر و بهره‌گیری از فرصت‌ها را فراهم کند، اظهار کرد: مردم بیش از ۴۰ سال است که مسیر کرامت را به پیش بردند و هرگز نپذیرفتند که دنباله رو و زیر سلطه و تحقیر مستکبران باشند زیرا بر اساس نصوص دینی ما پذیرش تحقیر و توهین در برابر مستکبران حرام شرعی و حرکت به سمت تحقق کرامت انسانی واجب شرعی است.

وی با بیان اینکه در مناظره‌های ریاست جمهوری از طرف برخی نامزدها بداخلاقی و هتاکی نه تنها به ساحت علم حوزه بلکه به ساحت علوم الهی و اهل بیت(ع) صورت گرفت، گفت: برخی از غربزدگان سهل اندیش فکر می‌کنند با مدارک و علوم غربی می‌تواند پیشرفت اقتصادی برای مردم به ارمغان آورند ولی مردم با رأی خود نشان دادند که نگاه به غرب و توسعه غربی را در تضاد با توسعه اسلامی می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه نظر امام این بود که ما معیارهای فرهنگی، سیاسی و اقصادی جهانی را شکسته‌ایم و خودمان چارچوب جدیدی ساخته‌ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله قرار می دهیم، افزود: مبنای جمهوری اسلامی این است که بر هر ظالمی می‌تازیم و از هر عادلی دفاع می‌کنیم و این خواست اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) است.

نظرات بینندگان