arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

رئیسی: می‌خواهند حضور رای دهندگان را کمرنگ کنند اما حضور مردم معنادار بود

 سیدابراهیم رئیسی در مشهد گفت: باید صمیمانه تشکر کنم از عزیزانی که در شرایط کرونایی رای دادند و از همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند و به بنده و دیگر نامزدها رای دادند. از مردم عزیز این استان تشکر می‌کنم و از عزیزانی که در روز رای گیری به دلیل اخلال در سیستم مشکل داشتند باید مسئولان و ما عذرخواهی کنیم. از عزیزانی که در خارج از کشور در مقابل عده‌ای از خدا بی خطر مورد آزار قرار گرفتند باید تشکر کنم و باید از دولت‌های مدعی آزادی و دموکراسی پرسید که چگونه این شرایط را فراهم کردند و این باید جبران شود و مورد سئوال است. خودم را خدمتگزار کسانی که به بنده رای دادند و ندادند و به سایرین رای دادند می‌دانم. می‌خواهند حضور شما را کمرنگ کنند اما حضور مردم معنادار بود و باید شکرگزار باشیم که عنایت علی ابن موسی الرضا شامل حال شد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: رئیس جمهور منتخب در حرم رضوی گفت: با مدد الهی و کمک مردم و جوانان شرایط را تغییر می‌دهیم.

 سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع زائران و مجاوران صحن پیامبر اعظم(ص) بارگاه منور رضوی اظهار داشت: با مدد الهی و کمک مردم و جوانان شرایط را تغییر می‌دهیم.

وی بیان کرد: خدای را شاکریم که در روز ولادت باسعادت مولا و آقایمان در جوار مضجع نورانی آن بزرگوار هستیم. شکرگزار درگاه پروردگار متعال هستیم که در این مکان مقدس زائر و مجاور گردهم آمده‌اند برای عرض تبریک و شکرگزاری به درگاه ذات مقدس ربوبی.

رئیس جمهور منتخب مردم افزود: برای بنده به عنوان یک طلبه خدمتگزار افتخار بزرگی است که در این اجتماع عظیم عرض سلام و ادب و احترام داشته باشم به مردم عزیز مشهد؛ مردم بزرگوار خراسان رضوی و مردم بزرگوار، فهیم و زمان‌شناس در کشور عزیزمان در جای‌جای ایران اسلامی.

حجت الاسلام رئیسی گفت: حضور اعزه بزرگوار در این مجلس و به ویژه نماینده مقام معظم رهبری در استان و تولیت آستان قدس رضوی که بنده طلبه را مورد محبت قرار دادند و حضور تولیت آستان حضرت معصومه(س) و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و علما و بزرگان و شما مردم سلحشور گرامی می‌داریم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع بسیار با اهمیت در باب شناخت وجود مقدس امام یک شناخت شناسنامه‌ای؛ شناخت و معرفت نسبت به مقام ولایت مهم است. از حضرت بخواهیم معرفت نسبت به مقام امام را و شناخت مقام ولایت امام(ع) گره‌ها را در ذهن ما و عمل ما می‌گشاید و حقیقتا در پرتو نورانیت وجود مقدس حجت خدا معرفت پیدا می‌کنیم و آنچه را که باید می‌یابیم. شناخت انسان و کرامت انسان در پرتو معرفت به مقام امام است.

رئیس جمهور منتخب مردم بیان کرد: خداوند متعال یک کرامت ذاتی داده به انسان‌ها و او گل سرسبد عالم خلقت است و انسان بودن سبب کرامت ذات کبریایی شده است. انسان بر سایر موجودات برتری دارد و این کرامت ذاتی است و به همه انسانها داده شده است اما قسم دیگری از کرامت اکتسابی است و باید انسان برایش تلاش کند و آن هم در پرتو شناخت و معرفت به حجت بالغه الهی اتفاق می‌افتد. کرامت اکتسابی نیاز به کار و اندیشه و فکر و اخلاق کریمه دارد.

رئیسی خاطرنشان کرد: مقام کرامت اکتسابی متعلق به همه انسانها نیست بلکه باید خود و دل و جان و اخلاق را با حجت خدا مرتبط کرده‌اند و با آیات نورانی قرآن کریم و انسانهای برخوردار پیوند زده‌اند. در پرتو این مقام انسان جایگاه پیدا می‌کند. در افواه کسی که مقام بخشش دارد انسان کریمی است اما حقیقتا معنایش این نیست.

وی گفت: بخشش جلوه کرامت است؛ انسان باید به مقام کرامت برسد و بعد ببخشد. شهدای ما مقام کریم داشتند و ابتدا به کرامت و سپس به شهادت رسیدند. ابتدا آماده شدند جانشان را تقدیم کنند و تمام هستی را در طبق اخلاص قرار دهند و این انسان، انسان باکرامتی است و پیامبران آمده‌اند تا انسانی مثل ابوذر و سلمان و مقداد بسازند؛ انسانی که جز خدا نبیند.

رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: معنای خدمت نیز این گونه متفاوت می‌شود. امروز همه کسانی که در کره زمین هستند مدعی خدمت هستند اما خدمت چند رقم است؛ یکی خدمت مادی‌گرایانه و ماتریالیستی. نگاه منفعت‌گرا از خدمت ارائه می‌دهد و در مقابل به منافع می‌اندیشند. امروز می‌گویند هر جای دنیا باشیم محورمان منفعت‌گرایی است.

 رئیسی افزود: خدمت دوم از نوع انسان دوستی است و با نگاه اومانیستی صورت می‌گیرد؛ می‌گوید دلم سوخت و کمک کردم. این که بد نیست نوع دوستی وجود داشته باشد اما ما سخن از خدمت سوم داریم که هیچ کدام از این دو نوع خدمت نیست و آن خدمتی است برای خدا و به دیگران توجه کردن در پرتو خدادوستی.

وی خاطرنشان کرد: در سیره حضرت امیرالمومنین این جنس خدمت را حتی به نصارا نیز شاهد هستیم. حضرت فرمودند نباید این نصارا را رها کرد. مگر در حکومت علی(ع) توجه نکردن به دیگران جایگاهی دارد؟ ایشان به مالک فرمودند یا مردم مسلمان هستند و یا انسان هستند و باید به آنها توجه شود و به حقوق و خواست مردم توجه شود.

رئیس جمهور منتخب مردم تاکید کرد: در نظام اسلامی، دولت خدمتگزار مردم است و نه منت‌گذار به مردم. در دولت اسلامی تمام کارگزاران باید خود را خدمتگزار بدانند و بالاترین سخنی که در مدیریت می‌گویند از مشتری‌مداری بحث می‌کنند. ما سخن‌مان این نیست بلکه سخن ما سخن علی ابن موسی الرضا(ع) است و آن دوست داشتن مردم است. امروز مدیران باید به مردم محبت داشته باشند و آنها را دوست داشته باشند. این عشق مرتبه نازل محبت‌الله است.

 رئیسی خاطرنشان کرد: در سیره حضرت امیرالمومنین این جنس خدمت را حتی به نصارا نیز شاهد هستیم. حضرت فرمودند نباید این نصارا را رها کرد. مگر در حکومت علی(ع) توجه نکردن به دیگران جایگاهی دارد؟ ایشان به مالک فرمودند یا مردم مسلمان هستند و یا انسان هستند و باید به آنها توجه شود و به حقوق و خواست مردم توجه شود.

وی تاکید کرد: در نظام اسلامی، دولت خدمتگزار مردم است و نه منت‌گذار به مردم. در دولت اسلامی تمام کارگزاران باید خود را خدمتگزار بدانند و بالاترین سخنی که در مدیریت می‌گویند از مشتری‌مداری بحث می‌کنند. ما سخن‌مان این نیست بلکه سخن ما سخن علی ابن موسی الرضا(ع) است و آن دوست داشتن مردم است. امروز مدیران باید به مردم محبت داشته باشند و آنها را دوست داشته باشند. این عشق مرتبه نازل محبت الله است.

رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: شهید مطهری فرمودند راه خدا از میان خلق می‌گذرد و باید از زندگی مردم گره گشایی کر. خادمان این آستان نورانی خادم هستند و باید در پرتو خدمت به این آستان نورانی کار برای مردم و زائر و مجاور صورت گیرد. در دولت هم این را همه عزیزان بدانند؛ همه کسانی که در جای جای دولت مشغول به کار هستند از وزرا گرفته تا مدیران میانی؛ قبول داشتن بنده شرط کار با بنده نیست اما حفظ کرامت مردم شرط کار کردن در این دولت است.

رئیسی خاطرنشان کرد: در سیره حضرت امیرالمومنین این جنس خدمت را حتی به نصارا نیز شاهد هستیم. حضرت فرمودند نباید این نصارا را رها کرد. مگر در حکومت علی(ع) توجه نکردن به دیگران جایگاهی دارد؟ ایشان به مالک فرمودند یا مردم مسلمان هستند و یا انسان هستند و باید به آنها توجه شود و به حقوق و خواست مردم توجه شود.

وی تاکید کرد: در نظام اسلامی، دولت خدمتگزار مردم است و نه منت‌گذار به مردم. در دولت اسلامی تمام کارگزاران باید خود را خدمتگزار بدانند و بالاترین سخنی که در مدیریت می‌گویند از مشتری مداری بحث می‌کنند. ما سخن‌مان این نیست بلکه سخن ما سخن علی ابن موسی الرضا(ع) است و آن دوست داشتن مردم است. امروز مدیران باید به مردم محبت داشته باشند و آنها را دوست داشته باشند. این عشق مرتبه نازل محبت‌الله است.

رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: امروز همه کسان بدانند؛ هر کسی در جای جای کشور خدمت به مردم می‌کند بداند؛ در کنار مضجع نورانی ولی نعمت خودمان عرض می‌کنم باید کرامت مردم را حفظ کرد و هیچ‌کس حق ندارد به کرامت مردم کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد کند. ما در اقتصاد باید محور کارمان عدالت باشد در این تحول، مردم رای به تحول دادند. باید در کشور تحول به نفع مردم و ارزش‌های انقلاب صورت بگیرد و تحول باید به نفع سفره مردم و کسب و کار مردم باشد. خواست مردم آن است که اجازه ندهیم کوچک‌ترین حقی از مردم ضایع شود و اجازه نخواهم داد هیچکدام از حقوق ملت ضایع شود.

 رئیسی خاطرنشان کرد: در حفظ کرامت و در اقتصاد، محور عدالت اقتصادی یعنی تقسیم ظرفیت‌های کشور بر اساس عدالت است؛ امکانات بر مبنای عدالت؛ در مسائل داخلی توجه به عدالت، در حوزه آموزش عدالت آموزشی و در حوزه مسائل اجتماعی توجه به عدالت اجتماعی و در سیاست داخلی و خارجی توجه به کرامت و در هیچ نشست و گفت‌وگویی نباید کرامت و عزت مردم مخدوش شود؛ در سیاست داخلی و خارجی و در نوع تعامل با دنیا، محورمان حفظ کرامت ملت ایران خواهد بود.

وی اظهار داشت: روابط ناسالم اداری و فساد و ظلم برخلاف کرامت انسان است. اینها را خلاف کرامت می‌دانیم؛ وقتی می‌گوییم دهه کرامت باید از اینجا و فرهنگ رضوی که فرهنگ گفتمانی کشور باید باشد باید درس بگیریم. آموخته‌های امام رضا(ع) که فرمودند اگر مردم بدانند ما چه می‌گوییم و نورانیت کلام ما را متوجه شوند دنبال ما می‌آیند باید پیاده‌سازی کنیم. چه کسی باید عدالت را برپا کند؟ مردم باید فاعل این فعل باشند. امروز به عنوان خدمتگزار و امین شما عرض می‌کنم شما که در صحنه باشید بدانید با مدد الهی و دست توانای شما عدالت در این کشور اجرایی خواهد شد.

رئیس جمهور منتخب گفت: امروز اگر می‌بینیم مردم در آسیب کرونا هستند موضوع واکسیناسیون عمومی به نحوی که ملت صیانت شود جزو برنامه‌های فوری ماست و از روز اول دولت این کار را با جدیت دنبال می‌کنیم. موضوع کرونا امروز مردم را نگران کرده است. در برخورد با این ویروس منحوس باید برخورد جدی و همه جانبه شود. آنچه از واکسن تولید داخلی است و ضرورت داشت از تولید خارجی تا مردم احساس آرامش کنند و اقتصاد و تولید رونق بگیرد و مردم دغدغه‌شان پایان یابد و این از اولویت‌های دولت ماست.

رئیسی اظهار داشت: به نام علی ابن موسی الرضا(ع) و به نام فرهنگ رضوی که افتخار خادمی دارم بر خودم فرض می‌دانم آموخته‌های علی ابن موسی الرضا و محور کرامت را در همه شئون به عنوان یک محور مورد توجه خود و همکارانم در تمام لایه‌های اداری کشور قرار دهیم. باز هم عرض می‌کنم در ادوار گذشته اگر کسی مسئول می‌شد کسانی که به او رای ندادند یا به نحوی به او محبتی ندارند آنها را در ادارات و سازمان‌ها مشکل ایجاد می‌کردند اما ما محورمان در انتخاب همکاران شایسته‌سالاری است.

وی خاطرنشان کرد: باید صمیمانه تشکر کنم از عزیزانی که در شرایط کرونایی رای دادند و از همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند و به بنده و دیگر نامزدها رای دادند. از مردم عزیز این استان تشکر می‌کنم و از عزیزانی که در روز رای گیری به دلیل اخلال در سیستم مشکل داشتند باید مسئولان و ما عذرخواهی کنیم. از عزیزانی که در خارج از کشور در مقابل عده‌ای از خدا بی خطر مورد آزار قرار گرفتند باید تشکر کنم و باید از دولت‌های مدعی آزادی و دموکراسی پرسید که چگونه این شرایط را فراهم کردند و این باید جبران شود و مورد سئوال است. خودم را خدمتگزار کسانی که به بنده رای دادند و ندادند و به سایرین رای دادند می‌دانم. می‌خواهند حضور شما را کمرنگ کنند اما حضور مردم معنادار بود و باید شکرگزار باشیم که عنایت علی ابن موسی الرضا شامل حال شد و انشاء الله ما و دولتمردان با خدمت مخلصانه و بی منت به مردم این محبت را جبران کنیم.

نظرات بینندگان