arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

افزایش قیمت شیرخام قطعی نیست / احتمال افزایش ۷۰درصدی قیمت لبنیات

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی گفت: هنوز افزایش قیمت شیر خام تایید نشده است. وی ادامه داد: در هر حال اگر قیمت گذاری دستوری کماکان در دستور کار ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت باشد و اگر قیمت مصوب هر کیلو شیر خام ۶۴۰۰ تومان مصوب شود - یعنی از قیمت مصوب قبلی ۴۵۰۰ تومان حدود ۲۰۰۰ تومان بیشتر شود- طبیعتا لبنیات نیز حدود ۷۰ درصد گران خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی گفت: هنوز افزایش قیمت شیر خام تایید نشده است.

محمدرضا بنی طبا در پاسخ به این سوال که آیا قیمت شیر خام افزایش یافته است یا خیر؟ گفت: هنوز افزایش قیمت شیر خام قطعی و به صورت رسمی تایید نشده است. متاسفانه انتشار این خبر با هدف تحریک قیمت شیرخام بوده و به برهم خوردن تعادل بازار انجامیده است؛ درحالی که یکی از سناریوهای روی میز ستاد تنظیم بازار حذف قیمت گذاری دستوری و انتقال شیرخام و محصولات لبنی از گروه ١ به گروه ٢ کالایی بود.

وی ادامه داد: در هر حال اگر قیمت گذاری دستوری کماکان در دستور کار ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت باشد و اگر قیمت مصوب هر کیلو شیر خام ۶۴۰۰ تومان مصوب شود - یعنی از قیمت مصوب قبلی ۴۵۰۰ تومان حدود ۲۰۰۰ تومان بیشتر شود- طبیعتا لبنیات نیز حدود ۷۰ درصد گران خواهد شد.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که شیر خام و محصولات لبنی از گروه ١ کالایی به گروه ٢ منتقل و از قیمت گذاری دستوری خارج شوند و اجازه دهند عرضه و تقاضا بازار را کنترل کند. این تدبیر حتما بیشتر به نفع مصرف کننده خواهد بود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر شیرخام با قیمت مصوب کیلویی ۴۵۰۰ تومان از در گاوداری ها خرید و فروش نمی شود و قیمت آن بیش از ۵۰۰۰ تومان است و این یعنی اینکه قیمت گذاری دستوری تنها روی کاغذ است و بازار از کسی دستور نمی گیرد.

نظرات بینندگان