arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۰ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

میلیاردر روسی خواستار استفاده بانک‌ مرکزی روسیه از رمزارزها شد / بیت‌کوین، ارز قانونی مسکو می شود؟

اولگ دریپاسکا، میلیاردر روسی خواستار استفاده بانک‌ مرکزی روسیه از رمزارزها شد و کشور السالوادور را به عنوان نمونه ذکر کرد.این میلیاردر هفته گذشته در کانال تلگرامی خود از سیاست‌های بانک مرکزی در رابطه با رمزارزها انتقاد کرد و نوشت: حتی یک کشور فقیر مانند السالوادور به نیاز به رمزارزها پی برد و راهی ساده پیش گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تجارت نیوز: اولگ دریپاسکا، میلیاردر روسی خواستار استفاده بانک‌ مرکزی روسیه از رمزارزها شد و کشور السالوادور را به عنوان نمونه ذکر کرد.

اولیگ دریپاسکا بنیانگذار بیسیک المنت (basic element) است و یک گروه صنعتی در حوزه آلومینیوم، انرژی، ساخت و ساز و کشاورزی را مدیریت می‌کند. در سال ۲۰۱۸ وزارت کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های در علیه این میلیاردر و برخی شرکت‌هایش وضع کرد. دارایی خالص دریپاسکا حدود ۴/۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

این میلیاردر هفته گذشته در کانال تلگرامی خود از سیاست‌های بانک مرکزی در رابطه با رمزارزها انتقاد کرد و نوشت: حتی یک کشور فقیر مانند السالوادور به نیاز به رمزارزها پی برد و راهی ساده پیش گرفت.

بر اساس گزارش‌های بانک جهانی از هر ۱۰ نفر در السالوادور چهار نفر در فقر زندگی می‌کنند.

السالوادور در ۹ ژوئن لایحه‌ای برای قانونی کردن بیت‌کوین تصویب کرد و اکنون این کشور تمرکز خود را بر استخراج بیت‌کوین با استفاده از انرژی آتشفشان گذاشته است.

 

نظرات بینندگان