arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

انتقاد نیکی هیلی از تلاش دولت بایدن برای احیای برجام: این توافق برای اسرائیل فاجعه بود

«نیکی هیلی»، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در یادداشتی اذعان کرده اسرائیل با چالش‌های «متعدد و روزافزون» مواجه است. او در بخش دیگری از این یادداشت از تلاش دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای برجام نیز انتقاد کرده و نوشته است: «این توافق برای آمریکا و اسرائیل فاجعه بود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «نیکی هیلی»، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در یادداشتی اذعان کرده رژیم صهیونیستی با چالش‌های «متعدد و روزافزون» مواجه است.

هیلی در بخشی از این یادداشت که امروز سه‌شنبه در پایگاه خبری فاکس‌نیوز منتشر شده می‌نویسد: «چالش‌های پیش روی متحد آمریکا (اسرائیل) متعدد و رو به فزونی است اما ما اطمینان داریم که اسرائیل همانند همیشه دوام خواهد آورد.

هیلی در این یادداشت به درگیری ۱۲ روزه میان رژیم صهیونیستی و حماس اشار کرده و مدعی شده حماس بیش از ۳۴۰۰ راکت به سمت مدارس، خانه‌ها و کنیسه‌ها شلیک کرده است.

نیکی هیلی، تجاوزات رژیم صهیونیستی را حق این رژیم برای دفاع از خودش در برابر حماس توصیف کرده و در تلاش برای مظلوم‌نمایی برای تل‌آویو نوشته است: «همچنان که در سال ۲۰۱۸ در شورای امنیت سازمان ملل گفته شد، هیچ‌کس در این شورا بیشتر از اسرائیل خویشتنداری نشان نمی‌دهد. آنچه آن موقع صحیح بود الان هنوز هم صحت دارد.»

هیلی در دوران فعالیتش به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد کارزاری را برای حمایت از رژیم صهیونیستی در این سازمان آغاز کرده بود. او مدعی بود ساختار سازمان ملل علیه اسرائیل جانبدارانه عمل می‌کند و باید اصلاح شود.

نیکی هیلی در یادداشتش بعد از طرح این ادعا که رژیم صهیونیستی از خودش خویشتنداری نشان می‌دهد نوشته است: «چنین ارزش‌هایی ضمانت می‌کنند که اسرائیل دوام خواهد آورد.»

او همچنین از اقدام آمریکا در پیوستن به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و همچنین ادعای دولت آمریکا درباره اعطای ۱۰۰ میلیون دلار جهت بازسازی فلسطین انتقاد کرده است.

نیکی هیلی در بخش دیگری از این یادداشت از تلاش دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای برجام نیز انتقاد کرده و نوشته است: «این توافق برای آمریکا و اسرائیل فاجعه بود.»

نظرات بینندگان