arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

ابتلا به کرونای طولانی مدت در کمین زنان

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد زنان بیش از مردان مستعد کرونای طولانی مدت هستند. در ژوئن سال ۲۰۲۰، با شروع رصد کردن اولین گزارش‌ها از کرونای طولانی در جامعه پزشکی، پزشکان سعی کردند با این بیماری مرموز کنار بیایند و روند غیرمعمولی این نوع ابتلا را رصد کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد زنان بیش از مردان مستعد کرونای طولانی مدت هستند. در ژوئن سال ۲۰۲۰، با شروع رصد کردن اولین گزارش‌ها از کرونای طولانی در جامعه پزشکی، پزشکان سعی کردند با این بیماری مرموز کنار بیایند و روند غیرمعمولی این نوع ابتلا را رصد کنند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، در حالی که موارد حاد کرونا به ویژه موارد بستری در این بیماری را بیشتر مردان بالای ۵۰ سال تشکیل می‌داد، اما مبتلایان به کرونای طولانی مدت، نسبتاً جوان و اکثراً مونث بودند.

گزارش‌های اولیه کرونای طولانی در بیمارستانی در پاریس بین ماه‌های مه و جولای سال ۲۰۲۰ نشان می‌داد که میانگین سنی این بیماران، حدود ۴۰ سال است و زنان بیش از چهار برابر مردان درگیر عوارض طولانی مدت کرونا می‌شوند.

ابتلا به کرونای طولانی مدت
طی ۱۲ ماه گذشته، یک تفاوت جنسیتی مشابه در سراسر جهان آشکار شده است. از بیماران مبتلا به کرونای طولانی تحت نظارت بیمارستان‌های بنگلادش و روسیه گرفته تا بیماران بستری شده در انگلستان و سراسر ایالات متحده در پژوهش‌های مختلف چنین تفاوت جنسیتی را نشان دادند.

 

دکتر سارا جولی، مدیر کلینیک مراقبت‌های UCHealth post-Covid در آرورا، کلرادو، به نشریه Observer گفت که حدود ۶۰ ٪ بیماران وی زن بوده اند. در سوئد، دکتر پتر برودین، ​​محقق موسسه کارولینسکا، که رهبری بررسی کرونای طولانی را در کنسرسیوم جهانی Covid Human Genetic Effort  برعهده دارد، مظنون است که نسبت کلی بیماران زن مبتلا به کرونای طولانی مدت نسبت به مردان حتی ممکن است ۷۰-۸۰ درصدی باشد.

دکتر ملیسا هایتمن، مدیر کلینیک مراقبت‌های پس از Covid UCLH در شمال لندن، می‌گوید: "این الگو در سندرم‌های بعد از کرونا  نیز دیده شده است. حدود ۶۶ ٪ از بیماران ما زنان بوده اند. بسیاری از آن‌ها در مشاغل تمام وقت مشغول به کار بودند، فرزندان خردسال دارند و اکنون بیش از یک چهارم آن‌ها کاملاً قادر به کار نیستند، زیرا حال آن‌ها خوب نیست. از نظر اقتصادی، نیز این یک فاجعه است. "

همانطور که هایتمن خاطرنشان کرد، این روند جدیدی در مورد بیماری‌های عفونی نیست، بلکه روندی است که در طول تاریخ مورد غفلت قرار گرفته است. زنان تا چهار برابر بیشتر در معرض ME / CFS (آنسفالومیلیت میالژیک یا سندرم خستگی مزمن) هستند، بیماری که در اکثر موارد منشاء عفونی دارد، در حالی که مطالعات نشان داده است که بیماران مبتلا به بیماری مزمن لایم به طور قابل توجهی بیشتر احتمال دارد که زن باشند.

نظرات بینندگان