arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۸ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

وزیر علوم: به هیچ عنوان به تعویق کنکور فکر نمی‌کنیم / ۳۰ تا ۵۰ درصد آموزش دانشگاه‌ها مجازی می‌ماند

وزیر علوم با بیان اینکه به هیچ عنوان به تعویق کنکور فکر نمی کنیم، گفت: برنامه ما این است تمامی آزمون‌های ملی از جمله آزمون کارشناسی ارشد و کنکور در موعد مقرر برگزار شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر علوم با بیان اینکه به هیچ عنوان به تعویق کنکور فکر نمی کنیم، گفت: برنامه ما این است تمامی آزمون‌های ملی از جمله آزمون کارشناسی ارشد و کنکور در موعد مقرر برگزار شوند.

منصور غلامی ضمن بیان این مطلب در خصوص امکان تعویق زمان برگزاری آزمون های ملی اظهار کرد: ما به هیچ عنوان بدون توجیه بهداشتی تعویق آزمون ها را قبول نمی کنیم برنامه ما این است تمامی آزمون های ملی از جمله آزمون کارشناسی ارشد و کنکور در موعد مقرر برگزار شوند؛ مگر اینکه شرایط بهداشتی به گونه ای باشد که مجبور به تعویق این آزمون ها شویم.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته نیز که با شرایط اوج شیوع کرونا ویروس مواجه بودیم تمامی تلاش ما این بود که آزمون ها را به موقع برگزار کنیم. بنابراین وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور به هیچ وجه به تغییر تاریخ کنکور فکر نمی کنند.

دکتر غلامی در خصوص نحوه آموزش دانشجویان جدیدالورود در ترم آینده نیز گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد تامین سلامتی دانشجویان است اگر وزارت بهداشت به ما اجازه آموزش حضوری را بدهد ما اینکار را خواهیم کرد؛ در کل ما تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه آموزش دانشجویان حتی در صورت واکسیناسیون دانشگاهیان مجازی حذف شدنی نیست، افزود: این آموزش حتی در شرایط سلامت کامل حذف نخواهد شد و ما به دانشگاه ها اجازه دادیم بین ۳۰ تا ۵۰ درصد آموزش های خود را بر اساس رشته، مقطع و شرایط خود مجازی برگزار کنند. این ظرفیتی است که شکل گرفته و امکانات آن نیز فراهم شده و باید بتوانیم آن را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: هنوز مشخص نیست واکسیناسیون دانشگاهیان با واکسن‌های ایرانی خواهد بود یا خیر؛ چرا که تشخیص این مورد بر عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده و ما تشخیص این وزارتخانه را به عنوان مرجع رسمی علمی قبول داریم.

غلامی ادامه داد: امیدواریم واکسیناسیون از مرداد ماه آغاز شود و اگر واکسیناسیون مرحله‌ای انجام شود، در مرحله اول واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دلیل کمتر بودن جمعیت و بالاتر بودن سن به صورت کامل انجام گیرد و در مرحله بعد دانشجویان مقاطع دیگر در اولویت واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

نظرات بینندگان