arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

بیش از یک تن موادمخدر امسال در مازندران کشف شد

فرمانده نیروی انتظامی مازندران از افزایش ۷۰ درصدی کشف موادمخدر در استان طی سه ماهه سال جاری خبر داد و گفت که تا پایان خرداد امسال یکهزار و ۱۷۱ کیلوگرم موادمخدر در مازندران کشف و ضبط شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی انتظامی مازندران از افزایش ۷۰ درصدی کشف موادمخدر در استان طی سه ماهه سال جاری خبر داد و گفت که تا پایان خرداد امسال یکهزار و ۱۷۱ کیلوگرم موادمخدر در مازندران کشف و ضبط شده است.

 سردار مرتضی میرزایی روز چهارشنبه به مناسبت پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در نشست با خبرنگاران میزان کشف موادمخدر در سه ماهه سال گذشته را ۸۷۲ کیلوگرم اعلام کرد.

وی با اظهار این که مازندران استان ترانزیتی موادمخدر نیست ، علت افزایش میزان کشفیات را تشکیل پایگاه اطلاعاتی انتظامی در شرق و غرب استان ذکر کرد و گفت که در این پایگاه ها با همکاری نیروهای اطلاعاتی هرگونه فعالیت باندی یا خرده فروشی و حتی مصرف کنندگان موادمخدر رصد می شود.

فرمانده انتظامی مازندران بیشترین میزان فعالیت قاچاقچیان در استان را در زمینه خرده فروشی معرفی کرد و افزود : در سه ماهه امسال ۸۰ درصد از عرضه کنندگان مواد مخدر در استان شناسایی شدند که نشان می دهد پایگاه های اطلاعاتی استان بدرستی عمل می کند.

وی با اظهار این که مازندران از محدود استان های کشور است که در کشفیات موادمخدر رشد داشته است ، گفت : این بدان معنا نیست که تعداد معتادان در استان بالا است ، بلکه خرید و فروش و قاچاق و به تبع آن کشفیات از حداکثر پنج کیلو گرم ، اکنون به ۲۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

سردار میرزایی در عین حال تاکید کرد که عمده خرید وفروش مواد مخدر در مازندران مواد سنتی تریاک است.

فرمانده انتظامی مازندران همچنین در این کنفرانس خبری از تهیه اطلس جغرافیایی خرید و فروش مواد مخدر استان خبر داد و گفت که با تکمیل و استفاده از این اطلس ، همه اطلاعات و عملیات برخورد و دستگیری ها در این بخش سیستمی می شود.

سردار میرزایی وظیفه نیروی انتظامی در مقابله با موادمخدر را گسترده دانست و توضیح داد : مقابله با کشت مواد مخدر در باغ ها، گلخانه ها و در مناطق صعب العبور از جمله این ماموریت ها است که با رصد اطلاعاتی ، علاوه بر شناسایی مناطق مستعد کشت گیاه خشخاش ، ماموریت میدانی پلیس نیز در این مناطق انجام می شود.

وی پاکسازی مناطق آلوده را از دیگر ماموریت های پلیس عنوان کرد و افزود : البته در انجام این ماموریت مهم به همکاری و همپوشانی دیگر دستگاه ها نیاز است که کم کاری بعضی از آنهها جای گلایه دارد.

سردار میرزایی از وجود برخی ناهماهنگی ها در برخورد با خرده فروشی موادمخدر در مناطق آلوده مازندران انتقاد کرد و گفت : طرح های انتظامی با هدف ناامن کردن عرضه و خرید و فروش خرده فروشی ماموریت محوری و دائمی پلیس است و به هیچ عنوان نیروی انتظامی در این بخش خسته نخواهد شد.

فرمانده انتظامی مازندران بر لزوم جمع آوری معتادان متجاهر در استان نیز تاکید کرد و توضیح داد: مازندران استان ملی به لحاظ گردشگری است و این افراد نباید به هیچ عنوان در انظار عمومی مشاهده شوند .

وی گفت: به رغم این که کمپ درمانی در استان به دلیل شرایط کرونایی محدودیت ها وجود دارد اما تا کنون یکهزارو ۳۲۰ معتاد متجاهر در استان دستگیر شدند.


 ایرنا

نظرات بینندگان