arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

دولت افغانستان: بسیج‌های مردمی هر قدر سلاح و تجهیزات بخواهند در اختیارشان قرار می‌دهیم

درحالیکه کارشناسان نسبت به عواقب شبه‌نظامی‌سازی بیشتر در افغانستان هشدار می‌دهند، دولت افغانستان تاکید کرده که نیروهای مردمی هر قدر سلاح و تجهیزات بخواهند در اختیارشان قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: «نقیب‌الله فایق» معاون سیاست‌گذاری و استراتژی وزارت کشور افغانستان در سفر به «بلخ» گفت که دولت آماده است به هر اندازه‌ای که نیاز باشد نیروهای بسیج مردمی علیه طالبان را مسلح کرده و به آن‌ها مهمات و دیگر امکانات نظامی بدهد.

فایق در جمع مسئولان نظامی و غیرنظامی بلخ گفت که مسئولیت تجهیز و تامین نیروهای امنیتی در ولایت‌های شمال و شمال شرق افغانستان به او سپرده شده است.

وی افزود که اگر مردم در هر ولایتی آمادگی داشته باشند، وزارت‌های دفاع و کشور و نیز دیگر نهادهای امنیتی برای آن‌‌ها امکانات نظامی و مالی فراهم خواهند کرد.

به گزارش «هشت صبح»، فایق تشدید حملات طالبان و سقوط شهرستان‌ها را تبلیغات خواند و افزود که پیشروی‌های طالبان موقتی است و حتی خود این گروه نیز باور ندارد که این مناطق را حفظ کند.

پیش از این نیز وزارت دفاع افغانستان با انتشار تصاویری اعلام کرده بود که مردم در ولایت‌های پروان، تخار، بدخشان، جوزجان، بغلان، فاریاب، قندز، سرپل و بادغیس مسلح شده‌اند تا در کنار نیروهای امنیتی با طالبان بجنگند.

نظرات بینندگان