arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

اکسیوس: مذاکره آمریکا و اسرائیل درباره قدرت پهپادی ایران

پایگاه «اکسیوس» خبر داده دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و اسرائیل به تازگی درباره آنچه «تهدید پهپادی» ایران خوانده شده نشستی برگزار کرده‌اند. پایگاه اکسیوس گزارش داده در این جلسه درباره مقابله با اشاعه په‍پادها و موشک‌های کروز ایران در عراق، یمن، سوریه و لبنان گفت‌وگو کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: پایگاه «آکسیوس» خبر داده دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی به تازگی درباره آنچه «تهدید پهپادی» ایران خوانده شده نشستی برگزار کرده‌اند.

پایگاه آکسیوس گزارش داده در این جلسه درباره مقابله با اشاعه په‍پادها و موشک‌های کروز ایران در عراق، یمن، سوریه و لبنان گفت‌وگو کرده‌اند.

چندی پیش یک رسانه آمریکایی گزارش داده بود استفاده نیروهای مقاومت عراق از پهپاد برای دور زدن سامانه‌های نظارتی نصب‌شده در اطراف پایگاه‌های نظامی و مراکز دیپلماتیک مقام‌های ارتش آمریکا را نگران کرده است.

واشنگتن‌پست در گزارشی روز ۱۲ خرداد نوشته بود نیروهای الحشدالشعبی به جای استفاده از راکت گاهاً به استغاده از پهپادهایی روی آورده‌اند که در ارتفاع کم پرواز می‌کنند و سامانه‌های دفاعی قابلیت رصد آنها را ندارند. یک مقام آمریکایی در ائتلاف اصطلاحاً ضد داعش، این مسئله را «بزرگترین نگرانی» این ائتلاف در عراق توصیف کرده بود.

آکسیوس نوشته بعد از چند حمله پهپادی به مواضع آمریکا در عراق، تل‌آویو و واشنگتن نگرانند که این فناوری به گروه‌های دیگری که ممکن است نیروهایشان را هدف قرار دهد گسترش پیدا کند.

در جریان جلسه‌ای که روز ۲۷ آوریل در واشنگتن برگزار شد «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و همتای اسرائیلی او «مئیر شابات» توافق کردند کارگروهی را برای تمرکز بر مسئله پهپادها و موشک‌‌های تولیدشده توسط ایران تشکیل دهند.

نظرات بینندگان