arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۲ تير ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲ تیر ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: مقدمه کتاب خاطراتم [= عبور از بحران]را تکمیل  و به محسن دادم. محسن، جریان مذاکراتش با قوه قضاییه در مورد پرونده آقاى [غلامحسین]کرباسچى، [شهردار تهران]را داد. تذکر داده که سعى‌کنند، مواردى‌که باعث وهن نظام و مطرح‌شدن تهمت‌هاى واهى نسبت به شخصیت‌هاى‌کشور است، مطرح نشود؛ چون نفس مطرح‌شدن، باعث سوءاستفاده دشمنان مى‌شود و منتظر روشن‌شدن نتایج دادگاه نمى‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

[امروز به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، تعطیل بود.] در منزل بودم. مقدمه كتاب خاطراتم [= عبور از بحران] را تكميل  و به محسن دادم. محسن، جريان مذاكراتش با قوه قضایيه در مورد پرونده آقاى [غلامحسین] كرباسچى، [شهردار تهران] را داد. تذكر داده كه سعى‌كنند، مواردى‌كه باعث وهن نظام و مطرح‌شدن تهمت‌هاى واهى نسبت به شخصيت‌هاى‌كشور است، مطرح نشود؛ چون نفس مطرح‌شدن، باعث سوءاستفاده دشمنان مى‌شود و منتظر روشن‌شدن نتايج دادگاه نمى‌شوند.

عصر آقاى خاتمى، ریيس‌جمهور آمدند. در حياط منزل نشستيم و مذاكرات طولانى در مسايل مهم كرديم. از سخت‌گيرى‌هاى رهبرى در مورد آمريكا ناراضى است و مى‌گويد، ميدان مانور را بسته‌اند و از عدم حمايت رهبرى از وزيركشور هم گله دارد. تقاضا كرده بود كه كمك كنند و مانع سقوط ايشان بشوند، ولى رهبرى گفته‌اندكه بى‌طرف مى‌مانند و از آقاى [عبدالله] نورى هم گله داشت كه در مقابل رهبرى، رفتار خوبى نداشته و براى پذيرفتن مسئوليت نيروى انتظامى، شرط گذاشته و از دفتر رهبرى، خيلى ناراحت است؛ فكر مى‌كند آنها در موارد حملاتى كه از سوى ائمه‌جمعه و ديگران، در رابطه با مسايل دوم خرداد صورت می‌گیرد، بى‌تأثير نيستند و از سپاه و [وزارت] اطلاعات، به شدت ناراضى است و آنها را شريك در فشارها مى‌داند. راجع به جايگزينى آقاى نورى در وزارت كشور هم صحبت شد.

 

 

نظرات بینندگان