arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

سازمان راهداری: راننده در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران مقصر بوده

مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران حوزه محیط زیست، اعلام کرد: راننده بدون صورت وضعیت و به صورت فردی اقدام به مسافرگیری در مسیر کرده و بر اساس آخرین گزارش پلیس راه به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در بروز این حادثه مقصر بوده است. وی تصریح کرد: مسلما با راننده متخلف برخورد خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران حوزه محیط زیست، اعلام کرد: راننده بدون صورت وضعیت و به صورت فردی اقدام به مسافرگیری در مسیر کرده و بر اساس آخرین گزارش پلیس راه به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در بروز این حادثه مقصر بوده است.

فرهاد صالحیان درباره جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران اظهار کرد: راننده «م.ش» دارای کارت هوشمند فعال و معاینه فنی معتبر از تاریخ ۱۹ اردیبهشت تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ بوده است اما بدون صورت وضعیت (بدون هماهنگی از طریق شرکت حمل و نقل) و خارج از برنامه شرکت حمل و نقل اقدام به مسافرگیری کرده است و احتمالا مسئول این تور، شخصا با راننده تماس گرفته است.

وی با بیان اینکه "آخرین تردد این راننده با اتوبوس مذکور، از طریق یک شرکت حمل و نقل در تاریخ دوم اردیبهشت امسال صورت گرفته بود"، افزود: هنگامی که این اتوبوس در منطقه دشت غوره واقع در ۱۸ کیلومتری شهر نقده در حال حرکت بوده است، به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، دچار سانحه می‌شود.

مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: گرچه اتوبوس مذکور دارای معاینه فنی معتبر بوده است، اما تخلف و قصور راننده محرز بوده چراکه نه‌تنها بدون صورت وضعیت اقدام به جابجایی مسافر کرده بلکه با وجود آشنایی از مسیر کوهستانی مذکور، سرعت غیرمجاز داشته است و همین مساله سبب شده تا نتواند وسیله نقلیه خود را کنترل کند.

وی تصریح کرد: مسلما با راننده متخلف برخورد خواهد شد.

نظرات بینندگان