arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

مقام فرانسوی: وقت مذاکرات هسته‌ای با ایران رو به اتمام است

«فرانک ریستر» از مقامات وزارت تجارت و اقتصاد فرانسه در پارلمان این کشور گفت که گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران (در وین) باید به سرعت پایان یابد، زیرا زمان در حال اتمام است. ریستر به پارلمان فرانسه گفت که در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات، لازم است تصمیمات دشوار در روزها یا هفته‌های آینده اتخاذ شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یک مقام در وزارت تجارت و جاذبه‌های اقتصادی فرانسه روز چهارشنبه در خصوص مذاکرات وین اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» «فرانک ریستر» از مقامات وزارت تجارت و اقتصاد فرانسه در پارلمان این کشور گفت که گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران (در وین) باید به سرعت پایان یابد، زیرا زمان در حال اتمام است.

ریستر به پارلمان فرانسه گفت که در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات، لازم است تصمیمات دشوار در روزها یا هفته‌های آینده اتخاذ شود.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز روز چهارشنبه به همراه «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود که به برلین سفر کرده، در نشست خبری گفت: «مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای ایران آسان نیست و بسیاری از نکات فنی هنوز باقی مانده است. ما انتظار داریم که با روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا و برگزاری انتخابات [ریاست‌جمهوری] در ایران، بتوانیم به توافق هسته‌ای بازگردیم.»

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه گفت، احتمالاً دور نهایی مذاکرات احیای برجام در شهر وین برگزار خواهد شد.

ریابکوف گفت: «تقریباً وارد مرحله نهایی شده‌ایم. به‌ شکلی منطقی احساس خوش‌بینی دارم. این رویه چند ماه طول نخواهد کشید بلکه شاید چند هفته به طول انجامد.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس سرمایه‌گذاران روس افزود: «اگر تمامی تصمیمات لازم گرفته شده و گشایش نهایی در وین حاصل شود، ممکن است به لحاظ فنی، توافق ظرف چند روز نهایی شود.»

دور ششم مذاکرات وین به منظور احیای برجام روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد و همان روز عباس عراقچی در اظهاراتی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعاً توافق نخواهد کرد.

روز دوشنبه دیپلمات‌های تروئیکای اروپا طی یادداشتی به رسانه‌ها، تاکید کردند گفت‌وگوها برای احیای توافق هسته‌ای ایران نمی‌تواند بدون سرانجام بماند و هنوز دشوارترین مسائل در مذاکرات وین حل نشده است.

نظرات بینندگان