arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۸ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

بلومبرگ: آمریکا آماده بازگشت به مذاکرات وین است

یک مقام ارشد دولتی واشنگتن می‌گوید به‌محض آماده‌شدن سران تهران، مذاکره‌کنندگان آمریکایی نیز آماده هستند تا برای دور هفتم گفت‌وگوهای غیرمستقیم با ایران به وین برگردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: پایگاه خبری «بلومبرگ» بامداد پنجشنبه از آمادگی دولت آمریکا برای بازگشت به مذاکرات احیای برجام در وین خبر داد.

بلومبرگ به نقل از یک مقام ارشد دولتی آمریکا نوشت: «مذاکره‌کنندگان آمریکایی آماده هستند تا به‌محض آماده‌شدن سران تهران، برای دور هفتم گفت‌وگوهای غیرمستقیم با ایران برگردند».

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، توضیح داد تیم مذاکره‌کننده واشنگتن به سرپرستی «رابرت مالی» می‌تواند هفته آینده برای پیگیری گفت‌وگوها به وین بازگردد، هرچند که ممکن است تاریخ آن به تعویق بیافتد.

بر اساس این گزارش، منبع مذکور خبر داد که تیم مالی مشورت‌هایی را با مقام‌های رژیم صهیونیستی انجام داده و این گفت‌وگوها را «اساسی» می‌دانند.

روز سه‌شنبه پایگاه خبری-تحلیلی «پولیتیکو» گزارش داده بود مقام‌های آمریکایی به ایران اطلاع داده‌اند که «جو بایدن» حاضر به رفع تمامی تحریم‌های اعمال‌شده توسط «دونالد ترامپ» علیه ایران نیست زیرا معتقد است که بسیاری از این تحریم‌ها مبنای قانونی دارند. این در حالی است که ایران بارها تاکید کرده برای بازگشت به تعهدات برجامی، تمام تحریم‌های آمریکا باید لغو شود.

دور ششم مذاکرات وین به منظور احیای برجام که روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد، در حالی به پایان رسیده که «سید عباس عراقچی» معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته تهران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعاً توافق نخواهد کرد.

روز چهارشنبه نیز «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان طی نشست خبری با همتای آمریکایی خود در برلین، گفت با اینکه پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین حاصل شده اما هنوز برخی موانع در مسیر احیای توافق هسته‌ای ایران باقی مانده است.

نظرات بینندگان