arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

اعتراض سفارت ایران به قصور پلیس انگلیس در تامین امنیت مراکز رای‌گیری

کاردار سفارت ایران اعلام کرد که طی نامه‌ای به وزارت امور خارجه انگلیس نسبت به قصور پلیس این کشور در تأمین امنیت مراکز رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۲۸ خرداد و عدم حمایت وجلوگیری از اعمال خشونت علیه رای دهندگان ایرانی در برخی شهرها از جمله برمینگهام شدیداً اعتراض کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کاردار سفارت ایران اعلام کرد که طی نامه‌ای به وزارت امور خارجه انگلیس نسبت به قصور پلیس این کشور در تأمین امنیت مراکز رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۲۸ خرداد و عدم حمایت وجلوگیری از اعمال خشونت علیه رای دهندگان ایرانی در برخی شهرها از جمله برمینگهام شدیداً اعتراض کرد.

سید مهدی حسینی متین با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود افزود: سفارت مؤکداً از وزارت خارجه انگلیس درخواست کرد که ضمن شناسایی و برخورد با افراد خاطی سریعاً این عناصر مجرم را مورد تعقیب قضایی قرار داده و خسارات وارده به مجروحین و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران را نیز جبران کند.

عناصر ضد انقلاب، مدعیان دروغین دمکراسی و اعضای گروه‌هایی که از سوابق تروریستی برخوردار هستند جمعه گذشته از اولین ساعات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران مقابل محل استقرار صندوق‌های رای در خارج از کشور تجمع کرده و با سردادن شعارهایی علیه نظام و مقام‌های کشور مزاحمت‌هایی را برای رای دهندگان ایجاد و تلاش کردند تا هم‌وطنان را از شرکت در ابتدایی ترین حق شهروندی منصرف کنند.

معاندین در لندن مقابل بخش کنسول‌گری سفارت جمهوری اسلامی تجمع کرده و با اهانت به رای دهندگان و پاشیدن رنگ تلاش کردند تا آنها را از شرکت در انتخابات منصرف کنند. پلیس لندن فردی را که به سمت ساختمان سفارت رنگ پاشیده بود دستگیر کرد اما شبکه‌های ایرانی معاند که حضور فعالی بین گروه‌های تروریستی و مدعیان دمکراسی داشتند، ضمن تقویت گفتمان تقویت تحریم انتخابات، رفتار پلیس را تلویحا شماتت کردند.

اما در شعبه اخذ رای بیرمنگهام که سفارت جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل مشارکت هم وطنان در انتخابات ساختمانی را اجاره کرده بود حادثه دلخراشی رخ داد که دل هر ایرانی وطن‌پرستی را می‌آزارد. معاندین بی‌وجدان به خانم محترمی که همراه با پسرش برای شرکت در انتخابات مراجعه کرده بود حمله کرده و به شکل وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار دادند.

گزارش‌ها حاکیست که این بانوی ایرانی از ناحیه سر و دست پسرش آسیب دیده است. پلیس و نیروهای امدادگر برای تهیه گزارش در محل حادثه حاضر شدند اما نامبرده همچنان از سوی گروه‌های معاند تهدید می‌شود.

حسینی متین پیشتر در توئیتی عنوان کرد: «با این خانم محترم و خانواده (پسرو همسرشان) که روز انتخابات در شهر بیرمینگهام توسط عوامل تروریست وابسته، ناجوانمردانه موردضرب وجرح واقع شدند، درتماس هستیم»

وی با بیان اینکه سه تن از عناصر مرتبط با این حادثه دست‌گیر شده‌اند خاطر نشان کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران درلندن باجدیت موضوع را پیگیری خواهد کرد. کاردار سفارت امروز هم در توئیتی نوشت: ابرازهمدردی ایرانیان سراسر کشور با خانم هم مهین عزیز ما در شهر برمینگهام که روز انتخابات بخاطر رأی دادن، مورد هجمه وحشیانه عناصر ضدمردمی و وابسته به بیگانه قرار گرفت. هم وطن همه با شما هستیم و تنهایتان نخواهیم گذاشت.

شنبه گذشته هم سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفیر انگلستان در تهران به این وزارتخانه و اعتراض به بروز مشکلاتی برای رای‌دهندگان ایرانی در کشور متبوعش خبر داد.

نظرات بینندگان